וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל לאומי קארד: ביטול הפטור בגין העמלה הצולבת יפגע קשות בתחרות בין חברות כרטיסי האשראי

3.3.2000 / 20:00

אריה היילוייל מקווה כי הממונה יאריך את ההסכם לתקופה קצרה של עד 6 חודשים, כדי שהצדדים יוכלו להגיע להסדר בעניין

אמיר הלמר
ltpgt
נמשכים הדיונים בין מנהלי חברות כרטיסי האשראי ויזה כ.א.ל ולאומי קארד, בכדי לנסות ולהגיע להסדר שיאפשר הארכת הפטור שניתן ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים להסכם הכובל, שהיה קיים בין שתי החברות בעניין העמלות הצולבות (האינטרצ'יינג') בחברות כרטיסי האשראי.
lt/pgt

ltpgt
אתמול בחצות פג תוקפו של הפטור שנתן הממונה להסכם שהיה קיים בין שתי החברות, ובמו"מ שהתנהל אמש לא הגיעו הצדדים להסכמה שתאפשר הארכת הפטור להסכם.
lt/pgt

ltpgt
הממונה, דרור שטרום, ניאות להאריך את תוקף הפטור לתקופה קצובה, אך דרש כי חברת לאומי קארד תוריד את שיעור עמלת הסליקה שהיא גובה מבתי העסק שלה בשיעור ניכר של כ-10%, שכן ממוצע העמלות שגובה החברה גבוה משמעותית מזה של ויזה כ.א.ל. לאומי קארד סירבה לדרישת הממונה, ולפיכך לא הוארך אמש הפטור.
lt/pgt

ltpgt
מנכ"ל לאומי קארד, אריה היילוייל, אמר היום ל-TheMarker.com כי חברת לאומי קארד היא חברה צעירה בשוק כרטיסי האשראי, ונתח השוק שה נמוך מ-20% והוסיף, "לפיכך, הפיזור של בתי העסק שאיתם אנחנו עובדים הוא שונה משל חברת ויזה כ.א.ל".
lt/pgt

ltpgt
לטענתו, פיזור בתי העסק עמם עובדת לאומי קארד הם לרוב עסקים קטנים, שהעמלה הצולבת בגין סליקת עסקה עמם היא בקטגוריות הגבוהות יותר מבחינת העמלות הצולבות הנגבות.
lt/pgt

ltpgt
היילוייל הוסיף כי במידה שישוו את העמלות שלאומי קארד גובה בכל אחת מחמשת הקטגוריות הקיימות אל מול המתחרה, יימצא בבירור כי לאומי קארד זולים יותר.
lt/pgt

ltpgt
מכל מקום, המצב הנוכחי שנוצר לאחר שתוקפו של הפטור פג, אינו מאפשר לשתי החברות להעביר את העמלות הצולבות. העסקים נמשכים כרגיל, כך אמרו בשתי החברות, למעט העברת העמלה הצולבת, וזאת בכדי שלא לפגוע בבתי העסק הממשיכים לפעול. אך במידה שהצדדים לא יגיעו להסכמה עם הממונה על הארכת הפטור, ייאלצו, ככל הנראה, לפנות לבית הדין להגבלים עסקיים שיכריע בעניין, או לחילופין לבצע "ספליט" בעסקיהן ולחתום כל אחת בנפרד עם בתי העסק עמם הן פועלות על חוזים נפרדים.
lt/pgt

ltpgt
היילוייל טוען כי ביצוע ספליט שכזה יפגע קשות בתחרות בין החברות. ללא עמלות צולבות, לא תהיה תחרות והשוק יחזור לאחור למצב בו כל מנפיק חותם עם כל בית עסק בנפרד, וסולק אך ורק את העסקות שלו. הוא הוסיף כי ביצוע ספליט שכזה עלול להוות בעיה אף מבחינת ויזה העולמיתשכן כל בית עסק ייאלץ לחתום על הסכם נפרד עם חברת לאומי קארד וויזה כ.א.ל, למרות שמדובר כרטיס אשראי של ויזה והדבר נוגד את מדיניות ויזה העולמית.
lt/pgt

ltpgt
היילוייל טוען כי לאומי קארד הציעה הצעה משופרת לממונה וכי הוא מקווה כי הממונה יחתום על פטור זמני לתקופה של עד 6 חודשים, בהם ישבו הצדדים ויגיע להסכמות בעניין. "במידה והדבר לא יתאפשר", אמר היילוייל, "תחליט החברה בראשית השבוע החברה על המשך צעדיה ויתכן שתפנה לבית הדין חהגבלים עסקיים".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully