וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המצב הבטחוני: אינטרקוסמא נאלצת להעתיק את מפעלה מעטרות לבית שמש

3.3.2000 / 20:00

החברה חתמה אתמול על הסכם ל-5 שנים לשכירת מבנה חלופי בשטח של 1,300 מ"ר; דמי השכירות השנתיים - כ-62.5 אלף דולר

אלי דניאל
ltpgt
בעקבות הפיגועים האחרונים שאירעו באזור התעשייה עטרות ובדרכים המובילות אליו וממנו, ותחושת היעדר הביטחון של העובדים באזור, הודיעה היום חברת אינטרקוסמא כי חתמה אתמול על הסכם שכירות לפיו היא תעביר את מפעלה הנמצא באזור התעשייה עטרות, למבנה בשטח של 1,300 מ"ר באזור התעשייה הר טוב, הנמצא ליד בית שמש. יש לציין כי מרכז ההפצה של החברה נמצא זה מכבר בהר טוב.
lt/pgt

ltpgt
חוזה השכירות נחתם לתקופה של 5 שנים ודמי השכירות החודשיים בגין המבנה מסתכמים ב-5,200 דולר, כלומר - דמי שכירות של כ-62.5 אלף דולר לשנה.
lt/pgt

ltpgt
מלבד העתקת המפעל, החברה תפנה את משרדי ההנהלה המצויים בעטרות, הכוללים את מחלקות הכספים, כוח האדם והרכש. מחלקות אלו תועתקנה לאתרי פעילות אחרים של החברה.
lt/pgt

ltpgt
חנן צוויק, סמנכ"ל הכספים של החברה, תאר באזני כתב TheMarker.com את השתלשלות העניינים שהובילה את החברה לקבל את החלטתה. צוויק מסר כי "אזור התעשייה עטרות נמצא בצפון ירושלים, בשטח ריבוני של מדינת ישראל. עד שהחלו האירועים הבטחוניים היו שתי דרכי גישה לעטרות.
lt/pgt

ltpgt
"דרך אחת היתה מנווה יעקב, דרך שכונת שועפט וצומת א-רם, אולם, כבר לאחר חודש מעת שהחלו האירועים לא ניתן היה לעבור שם יותר. הדרך השנייה עברה דרך כפרים ערביים וביניהם ביר נבאללה. דרך זו נחסמה ע"י הצבא בתלולית עפר. במקומה נסלל כביש עוקף מגבעת זאב (כביש 45) ובו נהגנו לנסוע עד כה. בעקבות מקרה רצח שהיה בעטרות, ואירועים נוספים - האחרון שבהם אירע שלשום ובו נורו יריות על הסעה של אחד המפעלים באזור - החלטנו להעתיק את הפעילות".
lt/pgt

ltpgt
את הנזק הכלכלי שייגרם לחברה כתוצאה מהעברת הפעילות ניתן לאמוד בשלב זה בכ-300-250 אלף שקל, כך שמדובר בנזק שאינו צפוי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה הכספיות של החברה.
lt/pgt

ltpgt
צוויק הוסיף כי "החברה תשקול עם יועציה המשפטיים את הדרכים העומדות בפניה לקבל פיצוי בגין צעד זה".
lt/pgt

ltpgt
חברת אינטרקוסמא עוסקת, במישרין ובאמצעות חברות בנות, בייצור, יבוא ושיווק של מוצרי שיער, מוצרי קוסמטיקה ובישום יוקרתיים, מוצרי טואלטיקה ומוצרים לאחזקת הבית.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן עוסקת החברה בייצור וביצוא של מוצרי ים המלח. אחד מתחומי העיסוק העיקרים של החברה הוא ייצור, יבוא ושיווק מוצרי שיער הנושאים את שם המותג wella. כמו כן, החברה מייבאת ומשווקת מוצרי שיזוף והגנה הנושאים את שם המותג pizbuin.
lt/pgt

ltpgt
מניית החברה נסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-60.6 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2000 הסתכמו הכנסות החברה בכ-194 מיליון שקל - גידול של כ-61% לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה הרוויחה החברה בתקופה זו 3.9 מיליון שקל - גידול של כ-370% לעומת הרווח הנקי שנרשם בתקופה המקבילה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully