וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS: "שנת 2000 היתה קשה למתב; 2001 לא תהיה יותר טובה. קשה לראות איך ההנהלה משפרת הרווחיות"

3.3.2000 / 20:00

נותנים למניה המלצת "החזק" פושרת גם אחרי ירידה של 60% בשנה האחרונה, וחוזים כי תדווח על הפסד תפעולי גם ב-2001

יונתן נשיא
ltpgt
האסטרטגיה ארוכת הטווח של הנהלת מתב היא האסטרטגיה הנכונה עבור בעלי המניות, מסביר בנק ההשקעות UBS ורבורג בדו"ח שהוא מוציא על מניית מתב. אולם נראה כי המשפט הזה הוא המשפט החיובי היחיד בדו"ח שהכותרת שלו היא המלצת "החזק" פושרת שנותן הבנק למניה, שכבר ירדה ב-60% ממחיר השיא שלה בשנה האחרונה. מחיר היעד שקובע הבנק למניה הוא 31.5 דולר, 14% בלבד גבוה יותר ממחירה בשוק.
lt/pgt

ltpgt
שנת 2000 היתה שנה מתסכלת וקשה למתב, מסביר סטיבן לוי שחיבר את הדו"ח, והסוגיות הרגולטוריות שהכבידו עליה בשנה האחרונה צפויות לדעתו להמשיך ולהכביד עליה, ולהיות הנתון המרכזי בעיני בעלי המניות של החברה. בסביבה הרגולטורית הנוכחית מעריך לוי כי הערכת השווי למנוי של מתב לא יכולה להתרומם הרבה מעבר לכך.
lt/pgt

ltpgt
לפיכך, המסקנה שלו היא כי חלק משמעותי מהתמחור של מתב ייקבע לפי המחיר העתידי של פרטנר , בה יש למתב החזקה. למעשה, גם מחיר היעד שלוי נותן למתב, שגבוה ב-14% ממחיר השוק שלה, לא נובע מכך שהוא חושב שהשווי למנוי כבלים יעלה מעל לרמה הנוכחית של 1,300 דולר, אלא מכך שהוא חוזה שפרטנר תעלה למחיר של 8 דולר למניה.
lt/pgt

ltpgt
וכך, למרות ששווי למנוי כבלים יישאר 1,300 דולר, שוויה של מתב יעלה מעט. מעניין לציין כי השווי של 1,300 דולר נמוך בכ-38% מהמחיר של העסקה האחרונה בשוק הכבלים המקומי (ערוצי זהב) שנעשתה לפי שווי למנוי של 2,100 דולר.
lt/pgt

ltpgt
הבעיה הגדולה ביותר של חברות הכבלים, לפי לוי, היא ההחלטה של היועץ המשפטי שלא לתת להן רישיון זמני לאספקת אינטרנט בכבלים עד שחוק הכבלים יעבור בכנסת. ההחלטה הזאת באה לצד ההחלטה של הממשלה לאפשר לבזק לספק אינטרנט מהיר באמצעות ADSL, מה שיוצר נחיתות גדולה אצל מתב וחברות הכבלים האחרות.
lt/pgt

ltpgt
לדברי לוי, נקודת האור היחידה בדו"חות של מתב לרבעון השלישי היה הגידול במספר המנויים של החברה ל-296 אלף. הגידול הזה מרשים בעיקר לאור החדירה של YES לשוק, אותה הוא מגדיר כמוצלחת, לאחר שהחברה הצליחה להחתים 50 אלף מנויים ברבעון הראשון לפעולתה, עם רשימת המתנה של 60 אלף מנויים נוספים.
lt/pgt

ltpgt
לוי מעריך כי התוספת הזאת היא זמנית בלבד, ולקראת סוף 2001 יירד מספר המנויים של החברה ל-278 אלף. מה שלא יתהפך השנה הוא העובדה שמתב נאלצה להוריד מחירים ולצאת במבצעים על מנת לשמור את הלקוחות אצלה. התוצאה היא שהשנה יהיו פחות לקוחות, שישלמו פחות, כלומר קיפאון בהכנסות.
lt/pgt

ltpgt
השורות מתחת לשורת ההכנסות היו מעודדות אפילו פחות, מסביר לוי, וכל ההוצאות היו גבוהות יותר מהתחזיות של הבנק. ההוצאות על תוכן היו גבוהות, הוצאות ההיערכות והשיווק לקראת עידן הפס הרחב בכבלים עלו, והתוצאה היתה הפסד תפעולי של 17 מיליון דולר ברבעון.
lt/pgt

ltpgt
לוי מעריך כי לפחות במחצית הראשונה של שנת 2001 התמונה לא תהיה שונה. גם לאחר שמתב תצליח, לפי ההערכה של לוי, להחתים 20 אלף מנויים על אינטרנט בפס רחב בשנת 2001, לכשיגיע האישור המיוחל מלשכת היועץ המשפטי, היא תסיים את שנת 2001 בהפסד. עיכוב נוסף באישור לאינטרנט המהיר יחייב הורדה נוספת של התחזיות.
lt/pgt

ltpgt
כרגע התחזית של לוי היא שמתב תדווח בשנת 2001 על הפסד נקי של 28.5 מיליון דולר, אומנם שיפור מסוים לעומת שנת 2000, אבל עדיין הפסד ענק. ההפסד התפעולי אמור להיות מתון הרבה יותר ולעמוד על 4.3 מיליון דולר, כאשר בשורה הזאת צפוי מהפך רק ב-2002, בה אמורה החברה לרשום רווח תפעולי של 1.1 מיליון דולר.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully