וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק אינה מחויבת להעביר לחברות הסלולר חיובי זמן אוויר שלא נגבו על ידה בפועל

3.3.2000 / 20:00

כך קבע ביהמ"ש המחוזי בדחותו את תביעת פרטנר בעניין; עוד קבע כי בזק רשאית לגבות עמלה מהחברות בגין שירותי גבייה

אמיר הלמר
ltpgt
ביהמ"ש המחוזי דחה את תביעתה של פרטנר לחייב את בזק להמשיך ולהחיל הסדר ישן, לפיו שילמה בזק לפרטנר בגין זמן אוויר של לקוחות פרטנר, גם אם לא גבתה תשלום זה בפועל מהלקוחות.
lt/pgt

ltpgt
בתחילת דצמבר 1999 הודיעה בזק לחברות הסלולריות כי החל מחודש מארס 2000 היא תעביר אליהן אך ורק את הסכומים שתגבה בפועל (באמצעות חיוב בחשבון הטלפון השוטף), בגין זמן אוויר בשיחות מרשת בזק לרשתות הסלולריות, בניכוי דמי גבייה בשיעור 2% ובצירוף מע"מ. פרטנר, שהתנגדה למהלך זה של בזק, החליטה לבקש סעד משפטי בעניין.
lt/pgt

ltpgt
כאמור אתמול דחה בית המשפט המחוזי את תביעת פרטנר וקבע כי בזק אינה ספק השירותים הסלולריים לצרכנים, והשירותים הסלולריים שבגינם מחויבים הצרכנים בזמן אוויר מסופקים על ידי החברות הסלולריות. בזק מספקת רק את הקישוריות - את האפשרות ליצור קשר טלפוני עם מנויי החברות הסלולריות.
lt/pgt

ltpgt
לפיכך קבע ביהמ"ש כי אין זה סביר שבזק תחויב לשלם לחברות הסלולריות את הסכומים שבהם חויבו הצרכנים בגין זמן אוויר, ללא כל תלות בשאלה האם בזק אכן גבתה סכומים אלה בפועל.
lt/pgt

ltpgt
עוד קבע ביהמ"ש כי אף אם הצליחה בזק לגבות בפועל את מלוא החיובים בגין זמן אוויר, לא סביר שהחברות הסלולריות תזכינה בתשלום מלוא התמורה, מבלי שינוכה ממנה סכום כלשהו כדמי גבייה.
lt/pgt

ltpgt
בזק, קבע ביהמ"ש, היתה רשאית לבטל את ההסדר הישן בהודעה שסיפקה לחברות הסלולריות פרק זמן סביר מראש, על מנת להיערך לשינוי - וכך אכן עשתה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully