וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית של אפריקה

3.3.2000 / 20:00

מנהיגי כל 44 המדינות של אפריקה יתכנסו היום לפגישת פסגה מיוחדת; המטרה: הקמת ארגון גג אפריקאי הזהה לאיחוד האירופי; הכוונה להביא לפיתוח האזור הסובל ממלחמות, מצוקה כלכלית ורעב

מנהיגים מכל רחבי אפריקה התקבצו היום לפגישת ראשי המדינות של היבשת בלוב במטרה להקים ארגון זהה לאיחוד האירופי. הכנס יתקיים בעיר סיראט, עיר הולדתו של שליט לוב מועמר קדאפי. המטרה המוצהרת: הקמת "ארצות הברית של אפריקה". לדעת רבים מן המנהיגים ארגון כזה יוכל לסייע למדינות רבות ביבשת הסובלות ממצוקה כלכלית, מגפות ורעב, ויביא לפיתוח האזור.

אולם ההתלהבות כנראה מוקדמת: רבים מן המנהיגים חלוקים בדעתם האם מהלך כזה נחוץ ליבשת המפולגת ממלחמות, רעב ובעיות כלכליות קשות. ב"סיראט 2", כך נקראת הפסגה, צפויות המדינות לדון בהקמת פרלמנט משותף, בית משפט בין יבשתי ובנק כלל-אפריקאי. 44 המדינות, השייכות ל"ארגון המאוחד של אפריקה", מעוניינות לחתום על שיתוף פעולה ביניהן, אך אישור סופי יינתן לכך רק עם שני שליש מהמדינות השותפות לפסגה הנוכחית יצביעו בעד הקמת הברית.

הקולונל קדאפי, המארח הרשמי של הכינוס, זוכה לפי שעה לביקורת נוקבת, עד כמה שאפשר למתוח ביקורת תחת שרביטו, עקב חשש כי מהלך כזה יביא לדלדול המשאבים – כספיים ואחרים – של לוב.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully