וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעדרי סולטן יעקב - חללים שמקום קבורתם לא נודע

9.10.2003 / 0:02

כך יוכרז עקב דו"ח סודי שהוכן לאחרונה בצה"ל הקובע בוודאות גבוהה כי החיילים נהרגו בקרב. אביו של זכריה באומל, יונה: יש סתירה בין מה שאני יודע למה שצה"ל אומר

אחרי 21 שנה, צה"ל עומד להכריז על נעדרי קרב סולטן יעקב כעל חללים שמקום קבורתם לא נודע. כך דווח בערוץ 1. דו"ח חשאי שהכין צוות מיוחד שהוקם באישור הרמטכ"ל, משה יעלון, קובע כי נעדרי קרב סולטן יעקב, זכריה באומל, צבי פלדמן ויהודה כץ, אינם בחיים. הצוות הגיע למסקנה לאחר עבודת מטה מאומצת שנערכה בחודשים האחרונים, ובעקבות שחזור מדוקדק של הקרב בו השתתפו השלושה במלחמת לבנון.

הדו"ח שהכין הצוות הועבר לראש אמ"ן, אלוף אהרון זאבי פרקש, ולראש אכ"א, האלוף גיל רגב. לאחר שהשניים ייתנו את חוות דעתם, יועבר הדו"ח לרב הצבאי הראשי, תת אלוף ישראל וייס. תא"ל וייס יצטרך להחליט האם, על פי הממצאים שבידיו, ניתן להכריז על השלושה כחללים שמקום קבורתם לא נודע. משמעותה של החלטה כזאת היא שהמשפחות יוכלו לשבת שבעה בעתיד על בניהן.

ההערכה בצה"ל היא שניתן לקבוע שלפחות שניים מהחיילים נהרגו בקרב, ואולי אף שלושתם. לדברי מקורות בצה"ל אם היה מתקיים תחקיר ממצה כמו זה שמערך בחודשים האחרונים בזמן אמת, ניתן היה למנוע את עגמת הנפש העצומה של המשפחות לאורך כל השנים שחלפו מאז השבוע הראשון של מלחמת לבנון, אז נערך הקרב. הצוות הונחה לבדוק מה עלה בגורלם של השלושה ולא היכן הם נמצאים היום. ההערכה היא שאם קיים מידע על מקום המצאם של השלושה הוא נמצא אצל הסורים.

יונה באומל: צה"ל לא רלוונטי

בראיון ב"מבט", אמר יונה באומל, אביו של זכריה, "אני זרקתי כפפה לצה"ל לפני שלוש שנים, שיקימו בית דין רבני צבאי שיבדוק אם אפשר להכריז על זכריה כחלל. בזמן הזה אני מקבל אינפורמציה מדמשק, יש לנו מקורות די טובים שם, שאומרים שזכריה בחיים.

"עכשיו", הוסיף באומל, "אני יודע שעד עכשיו לא עשו מה שבאמת היו צריכים: דבר ראשון לא בדקו אצל החיילים שהיו בקרב מה שאמת קרה בקרב; דבר שני, לפני עשר שנים אנחנו קיבלנו חצי דסקית (של זכריה) מיאסר ערפאת, ואף אחד לא לחץ על ערפאת כדי לוודא מאיפה באה הדיסקית. אני הייתי בטוניס כמה פעמים, ואני ידעתי איפה הדיסקית נמצא. זה לא היה חצי דסקית, זה היה דסקית שלם.

"אני חושב שחובה על צה"ל להוציא דו"ח על זה, מצד שני יש סתירה בין מה שאני יודע למה שצה"ל אומר עכשיו, לבין מה שאני יודע. מזמן משפחת באומל פעל לבד. אנחנו לא ביקשנו סיוע צה"ל בשביל הדברים שעשינו. נסענו לאן שנסענו על חשבוננו ועל חשבון ידידינו, אני חושב שצה"ל לא היה רלוונטי".

בקרב סולטן יעקב נהרגו 20 חיילי צה"ל. שלושת הנעדרים שירתו כטנקיסטים במסגרת ישיבת הסדר. השמועות על כך שהם נפלו בשבי חוזקו לאחר שהטנק בו לחמו הוסע שלם במצעד ברחובות דמשק. הסורים אף ביימו קבורה של החיילים בבית העלמין בדמשק, אך התברר שהחיילים אינם קבורים שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully