וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלדור: ההכנסות צמחו ב-23%, אך הרווח הנקי ירד ל-8.5 מיליון שקל

3.3.2000 / 20:00

קבוצת המחשוב, הפועלת באמצעות 6 חטיבות עסקיות, הודיעה במקביל על חלוקת דיווידנד של 2 מיליון שקל

שלומי גולובינסקי

למרות גידול נאה במחזורי הפעילות שלה, לא הצליחה חברת המחשבים טלדור, מקבוצת פועלים השקעות לתרגם את הגידול גם לשורה התחתונה שלה. הכנסות טלדור ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו ב-97.9 מיליון שקל, גידול של 33% ביחס להכנסות שנרשמו ברבעון המקביל. לעומת זאת, הרווח הנקי ברבעון הרביעי של החברה הסתכם בכמיליון שקל בלבד, לעומת רווח של 2.5 מיליון שקל ברבעון האחרון של 1999.

גם בהסתכלות שנתית התמונה דומה. הכנסות טלדור בשנת 2000 כולה צמחו ב-23% לעומת ההכנסות בשנה השעברה, והסתכמו ב-339 מיליון שקל, כאשר הרווח הנקי שהשיגה הקבוצה ירד מ-10 מיליון שקל ב-1999 לרווח של 8.5 מיליון שקל השנה.

קבוצת טלדור פועלת היום באמצעות 6 חטיבות עסקיות. החטיבה הגדולה ביותר של טלדור, היא טלדור מערכות, והיא מורכבת מחטיבת טכנולגית המידע (IT) חטיבת האאוטסורסינג, חטיבת היועצים וחטיבת שיווק ומכירות. מכירות טלדור מערכות בשנה החולפת הסתכמו ב-125 מיליון שקל, לעומת מכירות של 116 מיליון שקל ב-1999, כאשר הרווח שהשיגה החטיבה השנה מסתכם ב-18.8 מיליון שקל.

החטיבה השנייה של טלדור היא חטיבת פיתוח מערכות תוכנה. חטיבה זו, שהוקמה השנה ומעסיקה 120 עובדים, רשמה הכנסות של 39.1 מיליון שקל, כאשר הרווח שהשיגה מסתכם ב-8.1 מיליון שקל. חטיבות נוספות של טלדור, הן חטיבות סימולציה ומערכות בקרה, קונקט סנטר, וחטיבת מערכות תמיכה ואינטגרציה.

החטיבה האחרונה של טלדור היא חטיבת המיזמים הטכנולוגיים. חטיבה זו היא היחידה שלא הניבה הכנסות לטלדור. לחטיבה שני מיזמים עיקרים, הראשון ZOOM שהוא לוח מודעות אינטרקטיווי, הכולל אתר אינטרנט רב לשוני, ומוקד טלפוני המאפשר לקבל את שירותי הלוח באמצעות מוקד טלפוני. הלוח, שהחל את פעילותו בחודש מארס 2000, כולל כיום למעלה מעשרת אלפים מודעות לרכב, וכ-16 אלף מודעות נדל"ן.

המיזם השני של חטיבת המיזמים הטכנולוגים של טלדור, הוא בפיתוח מוצר שליטה ובקרה למערכות מחשוב בארגונים קטנים ובינוניים. המוצר אמור לרכז אינפורמציה בזמן אמת מכל השרתים והאפליקציות ברשת לשרת מרכזי, בו מנותחת האינפורמציה ומוצגת תמונת מצב עדכנית. שני המיזמים הללו גררו הוצאה של 1.6 מיליון שקל מטלדור.

במקביל לפרסום הדו"חות מכריזה טלדור על דיווידנד נוסף של 2 מיליון שקל שבכוונתה לחלק לבעלי המניות שלה. דיווידנד זה בא לאחר שבשנת 2000 כולה חילקה טלדור דיווידנדים בכ-3.3 מיליון שקל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully