וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד זכה בבתי הדין הרבניים

8.10.2003 / 11:10

שינוי רשמה ניצחון פוליטי לאחר שלפיד ושרון סיכמו על העברת בתי הדין למשרד המשפטים. המפדל מאיימת בפרישה. ישיבת הממשלה הופסקה בניסיון לפתור המשבר

סיעת שינוי נחלה הבוקר ניצחון פוליטי חשוב לאחר שראש הממשלה, אריאל שרון, הגיע להסכמה עם יו"ר הסיעה ושר המשפטים, יוסף לפיד, לפיה יועברו בתי הדין הרבניים לסמכות משרד המשפטים. ההחלטה נפלה לאחר ששינוי איימה לפרוש מהממשלה במידה והעברת בתי הדין ופירוק משרד הדתות, שסוכמו בעבר עם שרון, יידחו. בתגובה מאיימת המפדל לפרוש מהממשלה. לסיכום שהושג היום הוכנס סעיף, הקובע כי תישאר זיקה בין הרבנות הראשית לבתי הדין הרבניים. מעמדה של הרבנות ייקבע אחרי עבודת מטה של ועדה.

ההסדר בין שרון ללפיד עורר זעם רב במגזר הדתי, זאת, לאחר שאמש הגיע שרון להסכמה עם הרבנים הראשיים, לפיה תידחה העברת בתי הדין בחודשיים. מהמפדל נמסר בתגובה כי ההתפתחות מהווה עילה לפרישה מהממשלה. יו"ר המפדל, אפי איתם, הודיע כי הסיעה תתכנס לדון בפרישה בתום ישיבת הממשלה היום. מחר יתכנס מרכז המפדל, שהוא הגוף המוסמך להחליט על פרישה מהממשלה. בעקבות איומי המפדל הופסקה בצהריים ישיבת הממשלה, ואנשיו של שרון מנסים לגבש פשרה.

השר יצחק לוי, אמר לקול ישראל כי "מנוי וגמור עם המפדל לפרוש מן הממשלה" על רקע החלטת שרון. "אני חושב שזו כניעה מאד מבישה. יהיו לזה תוצאות חמורות...גם אם ראש הממשלה לא מאמין ברצינות כוונתינו, הן רציניות. מדובר בפגיעה בציפור הנפש שלנו", הוסיף לוי. ח"כ שאול יהלום (המפדל) אמר כי מפלגתו מסכימה לפירוק משרד הדתות, אולם עקב היכרות עם עמדות שינוי, מבקשת מפלגתו להעביר את בתי הדין למשרד ראש הממשלה.

הרבנים הראשיים: זו הכרזת מלחמה

הרב הראשי הספרדי, הרב שלמה עמר, אמר בתגובה להתפתחויות כי החלטתו של ראש הממשלה "היא הכרזת מלחמה חמורה נגד כל מוסדות הדת". יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, התייחס לנושא ואמר: "בוחרי המפדל צריכים להתפלל שהחוט המחבר את לפיד, איתם והפקרת היהדות יתנתק במהרה".

המשבר הקואליציוני פרץ לאחר ששינוי איימה לפרוש מהממשלה, בעקבות הסיכום שהושג אמש בין שרון לרבנים הראשיים. בשינוי טענו כי הסיכום מנוגד להתחייבויות ולהבנות שהושגו עם שרון בעבר. הבוקר איים השר לפיד לפרוש הממשלה והודיע כי שינוי תחליט על צעדיה בתום ישיבת הממשלה בנושא. לפיד הורה לכנס את הסיעה ומועצת המפלגה, במקרה שהממשלה תחליט שלא לפרק את משרד הדתות ואת המועצות הדתיות, ולהעביר את סמכויותיהם למשרדי הפנים והמשפטים, הנשלטים בידי שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully