וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו בפיצוציות: המריחואנה הנעלמת

3.3.2000 / 20:00

חומר מסתיר ראיות לשימוש בסמים, נמכר בקיוסקים; ברשות למלחמה בסמים קוראים לאסור את שיווקו; המשטרה מאיימת בסגירת מועדונים אם בעליהם לא ישתפו עימה פעולה במאבקה נגד מוכרי הסמים

חובבי המריחואנה יכולים מעתה לקנות בקיוסקים "חומר מסתיר ראיות", לשימוש בסמים. מדובר בתוסף מזון בשם THE FREE, שהחוק אינו אוסר את הפצתו או מכירתו באופן חופשי.

היצרנים לא ניסו להסתיר את מטרת המוצר, וכתבו במפורש בגב האריזה כי החומר מסתיר ראיות לעישון סמים, בבדיקות דם או שתן.

יו"ר מועצת הרשות למלחמה בסמים, עו"ד יצחק הרצוג, קרא אתמול לאסור את שיווק המוצר שלטענתו, "מעודד בני נוער להשתמש בסמים ולעבור על החוק, ואולי אף מכיל חומר מסוכן", דבריו פורסמו הבוקר "במעריב".

סגן רוקח מחוז מרכז, מיקי אריאל מסר בתגובה כי מבדיקת מעבדה עולה כי החומר אינו מכיל סמים מסוכנים.

השטינקרים של המשטרה

משטרת ישראל תקיים בקרוב פשיטות המוניות על כל המועדונים בארץ, אשר יתגלה כי נמכרים בהם סמים. השוטרים יפתחו בעבודה מודיעינית במסגרתה ישלחו לדיסקוטקים לרכוש סמים. כל מועדון יזכה לתיק מודיעיני שיכלול בין היתר את פרטי הסוחרים, שיטת המכירה ומקום הסמים.

השפיטות יתבצעו במתכונת זהה לאלו השנויות במחלוקת, שנעשו לאחרונה בתל אביב, במסגרתם שולבו גם 20 שוטרי ימ"מ. במשטרה מקווים כי כל בעלי המועדונים ידווחו מיוזמתם על תקריות אלימות או סחר בסמים המתרחש בתחום אחריותם. כיום זוכה רכז מודיעין של מרחב ירקון לשיתוף פעולה של למעלה מ 50 אחוז מבעלי המועדונים.

מפקד מרחב ירקון, תנ"צ אורי בר-לב, קיים לפני כעשרה חודשים שיחה עם בעלי מועדונים גדולים בעיר והודיע להם כי לא יהסס לפגוע באינטרסים הכלכליים שלהם אם לא ישתפו פעולה. "משל לא מעניין אותי שבעלי המועדונים מתלוננים שאני מנסה להכריח אותם להפוך לשטינקר של המשטרה, אני הופך אותם לאזרחים שומרי חוק", אמר בר-לב.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully