וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסירים פלסטינים משוחררים גויסו לשורות מנגנון הביטחון של הרשות

3.3.2000 / 20:00

כך מזהיר היום בכיר במערכת הביטחון בישראל; האסירים משתלבים בפיגועים שיוזמים מנגנוני הביטחון הפלסטינים נגד צה"ל ואזרחים ישראלים; ישראל אפשרה לעשרות מגורשים לחזור לשטחים


הרשות הפלסטינית גייסה לאחרונה אסירים משוחררים ופעילי חמאס, למנגנוני הביטחון שלה, כך אומר היום בכיר במערכת הביטחון לעיתון "הארץ". מבדיקה שערך צה"ל עולה כי אסירים אלה משתלבים בפיגועים שיוזמים מנגנוני הביטחון הפלסטינים נגד חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים.

מיד עם פרוץ מהומות אוקטובר שיחררה הרשות הפלסטינית עשרות אסירים, פעילי חמאס וג'יהאד איסלמי מבתי הכלא שלה. רבים מהם התמחו בהנחת מטענים ופיגועי ירי, ולכן נוצלו מיד על ידי הרשות לביצוע פיגועים נגד צה"ל. הקצין הבכיר הוסיף כי לאחרונה מתרחבת התופעה בה מתארגנות חוליות טרור המורכבות מפעילים מארגונים שונים היוצאים לבצע פיגועים יחדיו. החוליות מקבלות את תמיכתה המלאה של הרשת.

ואילו דו"ח של שנתי של הפרקליט הצבאי המתפרסם היום מצביע על כך כי מערכת הביטחון אפשרה ל-41 מגורשים פלסטינים לחזור לשטחים, זאת בהוראה ישירה של ראש הממשלה היוצא, אהוד ברק. עוד עולה כי משנת 96' ועד שנת אלפיים הוחזרו לשטחים 200 מגורשים. בחודשים האחרונים, מאז החלה האינתיפאדה, לא מאפשרת יותר מערכת הביטחון החזרת מגורשים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully