וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה: הולכים על "הדיל העיראקי"

3.3.2000 / 20:00

1,650 חברי מרכז, יקבעו מחר מי מבין המועמדים יכהן כשר בממשלת שרון; הדיל המתגבש נקרא על שם חבריו: בן אליעזר, כהן, איציק ויחזקאל; כל אחד ישכנע את תומכיו להצביע גם בעד האחרים

מפלגת העבודה בהמתנה מתוחה לקראת הבחירות הפנימיות שייערכו מחר במרכז, על תפקידי השרים וסגני השרים בממשלת שרון. עד עתה הביעו 25 חברי סיעת העבודה על רצונם להתמודד על עשרת התפקידים המוצעים. ההצבעה תיפתח מחר בתשע בבוקר והיא תתקיים במרכז הקונגרסים בגני התערוכה בתל אביב.

במרכז חברים כ-1,650 בעלי זכות בחירה, הללו הפכו להיות בימים האחרונים האנשים המחוזרים ביותר במדינה. הטלפונים בבתיהם לא מפסיקים לצלצל בייחוד בשל רצון המועמדים לנסות ולרקום את הדיל של הרגע האחרון שיבטיח את היבחרם. מרכז העצבים - לשכות שלושת המועמדים לתיק הביטחון. כל אחד מהמועמדים, בנימין בן אליעזר, אפרים סנה ומתן וילנאי, רואה עצמו מועמד מתאים לתפקיד. בן אליעזר, שאנשי פרס ואנשי ברק מריצים, כמועמד מועדף על שרון. ואפרים סנה שיזם את רעיון הבחירה במרכז, ומשוכנע שהקשר החזק שיש לו עם הפעילים יוביל אותו היישר למשרד הביטחון.

"מעריב" מפרסם הבוקר את "הדיל", שחברים בו בנימין אליעזר, רענן כהן, דליה איציק ואבי יחזקאל. הדיל, שקיבל במפלגת העבודה את הכינוי "הדיל העיראקי", הוא פשוט, כל אחד מהארבעה מבקש לשכנע את תומכיו להצביע גם בעד שלושת האחרים. בן אליעזר מבקש להבטיח בכך את מקומו במשרד הביטחון, כהן במשרד התחבורה, איציק חושקת במשרד התעשייה והמסחר ואילו יחזקאל חומד בתפקיד סגן שר. שני מתמודדים נוספים על תפקיד סגן שר הם: ח"כ יוסי כץ וח"כ סופה לנדבר.

במפלגת העבודה יתמודדו מחר 14 מועמדים ל-8 תפקידי שרים ו-4 מועמדים לשני תפקידי סגן שר בממשלה. שר החוץ יהיה שמעון פרס משום שהוא היחיד שהגיש את מועמדותו ושר החקלאות יהיה שלום שמחון. על תפקיד שר הבטחון מתמודדים מתן וילנאי, אפרים סנה ובנימין בן-אליעזר. על יתר תפקידי השרים מתמודדים רפי אלול, שירי ויצמן, ניסים זווילי, דליה איציק , רענן כהן, פרופסור שמעון שיטרית, ח"כ סאלח טריף, אלי דיין ומיכה גולדמן.

שירי אהבה קוריאניים

על פי החלטת החוקה, בשלב הראשון של הבחירות ייבחרו בהצבעה חשאית שרי הביטחון, החוץ, והחקלאות. חבר מפלגה שירשה לעצמו לחייך הוא אברהם שוחט, שהודיע אתמול כי לא יתמודד על תפקיד שר בממשלה הנוכחית. בשלב השני יתמודדו הנושרים מהסיבוב הראשון וכל שאר המבקשים להיות שרים על חמשת התיקים האחרים בממשלת שרון.

שיטת ההצבעה במפלגת העבודה מאפשרת גם לחברים שנטשו את הפוליטיקה לראות עצמם מועמדים לתפקידי שרים. מועמד מסוג זה הוא מזכ"ל העבודה לשעבר, ניסים זווילי שהחליט אתמול בערב להתמודד על אחד התפקידים. "במציאות שנוצרה במפלגת העבודה יש פתיחות לכוחות חדשים וגם ותיקים", נימק זווילי.

פרס, שבאין יו"ר קבוע למפלגת העבודה, נכנס לנעלי היו"ר הזמני, גם אם זה עדיין לא רשמי, מתפקד לעיתים יותר אב משפחה מאשר כיושב ראש. "אין לי כוונה להיות עלי תאנה של אריאל שרון, ושרון יודע זאת", כך אומר המיועד לתפקיד שר החוץ שמעון פרס.
בראיון לגלי צה"ל. לדבריו "לא אתמודד על תפקיד יושב ראש המפלגה אם מולי יעמוד מועמד אחר. אני מוכן לכהן בתפקיד רק אם הוא יתקבל בהסכמה מלאה". פרס אומר את הדברים בתגובה על השמועות כי יוסי ביילין שוקל להתמודד מולו.

שלשום במהלך דיון סוער של "פורום שרינו" שהתקיים בלשכתו, נאלץ פרס להרים את קולו מספר פעמים על מנת להרגיע את הרוחות. מאוחר יותר בלילה הוא אף שלף את הנשק הסודי שלו לטיהור האווירה - ספר שירי אהבה קוריאניים. ככה זה כשהיו"ר הקודם הולך הביתה עם הפסנתר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully