וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה שביתת המורים - חוזרים ללימודים

3.3.2000 / 20:00

בית הדין לעבודה הורה הלילה למורים השובתים לחזור לעבודתם; נציגי המורים לא הגיעו לדיון דבר שגרם למורת רוח בבית הדין; משרד האוצר: אפשר להיות מרוצים

הלימודים בבתי הספר העל יסודיים יתנהלו היום כסדרם, כך קבע בית הדין הארצי לעבודה בירושלים. זה הורה הלילה למורים השובתים לשוב לעבודתם עוד הבוקר ועד שתתקבל הודעה חדשה בעניינם.

על פי בית הדין, השביתה גרמה נזק לאלפי תלמידים ובייחוד לאלה שעומדים בפני בחינות הבגרות. בהחלטתו קיבל בית הדין לעבודה את העתירה שהגישה המדינה, בשיתוף מרכז השלטון המקומי שביקשו להוציא צווי מניעה נגד שביתת ארגון המורים העל-יסודיים.

לדיון שנקבע לשעה 23:00 לא הגיעו נציגי המורים. השופטים בבית הדין הביעו מורת רוח על ההיעדרות, אך קבעו דיון נוסף שצפוי להתקיים היום בצהריים. המורים יידרשו עד השעה 12 בצהריים להעביר את תשובתם לעתירות.

הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, אמר בתום הדיון כי "בהחלט אפשר להיות מרוצים. בית הדין הביע את מורת רוחו על כך שנציגי המורים לא הגיע לדיון והורה על חזרה ללימודים".

אתמול אמר רכלבסקי שהמורים בבתי הספר העל יסודיים מפרים בשביתתם את הסכמי העבודה, שבהם התחייבו לשקט תעשייתי. רכלבסקי הוסיף כי משרד האוצר יכבד את ההסכם הקיבוצי שנחתם עם המורים, במסגרתו תיושם הכרעתה של ועדת המומחים לבדיקת השחיקה בשכרם. יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר שמדובר בשביתה "פראית ובלתי מובנת".

מאבק על גובה הפיצויים

הסתדרות המורים הצטרפה למאבק בנושא גובה הפיצויים על שחיקת שכר המורים. אולם מאחר וההסתדרות הכריזה רק אמש על סכסוך עבודה, עליה להמתין שבועיים עד לפתיחה בשביתה. בכוונת ההסתדרות לפנות לבית הדין לעבודה, בדרישה לשלם לה את מלוא שכר השחיקה בשכר המורים. בנוסף מגישה ההסתדרות תביעה נגד יו"ר הוועדה לבדיקת השחיקה בשכר המורים, שמואל סלבין, בטענה שחרג מסמכותו כשקבע את גובה הפיצוי על השחיקה.

הסתדרות המורים, כמו ארגון המורים, לא קיבלה את פסיקת הוועדה לגבי גובה הפיצויים שמגיע למורים על השחיקה בשכרם. הוועדה המליצה להעניק למורים פיצוי של כ-84 אחוזים משכרם על השחיקה המצטברת בשנים 96'-98'.

המורים דרשו פיצויים גבוהים פי שלושה, וטענו כי סלבין בחר להתעלם מנוסחת החישוב שנקבעה בסכסוכים קודמים, וחישב את שחיקת השכר על פי נוסחה חדשה שאינה מקובלת על הארגון. סלבין טען מנגד כי "אין שום הצדקה לשביתת המורים, והפיצוי בהחלט מקובל". הוא גם דחה את טענות המורים לפיהן שינה את שיטת החישוב כדי להקטין את הפיצוי המגיע להם. מזכ"ל הסתדרות המורים, אברהם בן שבת, אמר בתגובה: "אנו דוחים את המלצות ועדת סלבין ונצא למאבק קשה וכואב כולל השבתת הלימודים". בן שבת התייחס בכך לאפשרות שבתי הספר היסודיים יצטרפו לשביתה.

ראשי שני ארגוני המורים נפגשו אתמול בצהריים לדון בתיאום צעדיהם הבאים במאבק על הפיצוי עבור שחיקת שכר המורים, והוחלט להקים מטה מאבק משותף. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר כי המורים נערכים למאבק ארוך ביותר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully