וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: התקיפה של ישראל בסוריה - "חיונית"

7.10.2003 / 19:18

הנשיא השווה בין מדיניות ארה"ב נגד הטרור והפעולות שנוקט שרון. צה"ל פרס סוללת תותחים נוספת בצפון. מופז אישר גיוס מילואים לשטחים

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר היום שתקיפת ישראל בסוריה שלשום היתה חלק ממערכה "חיונית" להגן על עצמה. בוש השווה בין מדיניות ארה"ב נגד הטרור לבין הפעולות שנוקט ראש הממשלה, אריאל שרון. עם זאת, אמר הנשיא שהוא ימשיך ללחוץ על שרון לנהוג בזהירות כדי שלא ליצור תנאים להסלמת המצב. "ראש הממשלה חייב להגן על ארצו - זה חיוני", אמר בוש. "זו מדינה שהותקפה על ידי מתאבדת שהרגה ילדים תמימים ונשים - אנשים שחגגו במסעדה".

שר הביטחון, שאול מופז, אישר גיוס מילואים לשטחים לפי שיקולי צה"ל. בערוץ 2 דווח כי ההחלטה היא בעקבות מספר גבוה של התרעות לפיגועים. בנוסף הוחלט להדק את הכתרים סביב הערים הפלסטיניות.

ביום ראשון תקף חיל האוויר מחנה אימונים של ארגונים פלסטיניים בעומק שטח סוריה, 12 ק"מ מצפון-מערב לדמשק. במחנה מתאמנים פעילים של ארגונים איסלאמים פלסטיניים, בהם הג'יהאד האיסלאמי והחמאס. מקורות צבאיים הסבירו כי מחנה האימונים נבחר כיעד משום שהג'יהאד הוא "הכתובת המרכזית" האחראית לפיגוע בחיפה, בו נהרגו 19 בני אדם.

"ממשלת ישראל היא ממשלת מלחמה"

כתבי "הארץ", עמוס הראל, אורי אס, שלמה שמיר ונתן גוטמן, מוסיפים:

צה"ל תיגבר הלילה את כוחותיו והוסיף סוללת תותחים לגזרה המזרחית של גבול ישראל עם לבנון, לאחר שחמש פצצות מרגמה נורו אחר חצות מלבנון לשטח ישראל, סמוך לקיבוץ מנרה. חייל צה"ל, סמ"ר דוד סולומונוב, שנהרג אתמול אחר הצהריים מירי משטח לבנון, ייקבר מחר. מועצת הביטחון שהתכנסה הלילה שוב לדון בתקיפת ישראל את סוריה, התפזרה ללא החלטה.

ירי הפצצות לישראל מלבנון אמש, אליו נוסף ירי טיל נגד טנקים למוצב ציפורן הסמוך למנרה, היה הפעם הראשונה מאז אפריל 2002 שחיזבאללה, או כל ארגון לבנוני אחר, תוקף בפצצות את שטח ישראל. התייעצויות בצמרת הביטחון צפויות היום, במטרה לגבש מדיניות פעולה ישראלית.

נשיא סוריה, בשאר אסד, האשים הלילה את ישראל בניסיון לגרור את סוריה ואת המזרח התיכון כולו להחרפת המאבק. לדבריו, ההפצצה הישראלית בשטח סוריה היא "ניסיון של ממשלת ישראל להוציא את עצמה מהמשבר הגדול שלה על ידי ניסיון לגרור את סוריה ואת האזור כולו למלחמות נוספות, מכיוון שממשלת ישראל היא ממשלת מלחמה, ומלחמה היא ההצדקה לקיומה", אמר אסד בראיון לעיתון אל-חיאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully