וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית המחשבים גייטוויי מצמצמת את היקף הייצור במטרה לחסוך בעלויות

3.3.2000 / 20:00

החברה מתכוונת לשנות את אסטרטגיית המכירות שלה ולפשט את קו המוצרים בצורה ניכרת

סוכנויות הידיעות

במהלך הפגישה השנתית עם אנליסטים, אמרו בכירים בגייטוויי כי עלויות החברה גבוהות מדי, וכי בכוונת החברה לקצץ בצורה ניכרת את כמות קונפיגורציות המחשבים שהיא מייצרת. לדברי מנכ"ל החברה, טד ווייט, במהלך החודש שעבר קו המוצרים של החברה עבר פישוט דרמטי. השינוי במדיניות מתרחש חודש אחרי שווייט תפס את מוסרות השלטון ושינה את צוות ההנהגה של החברה.

נראה גם שגייטוויי מתכוונת לחזור ולהתמקד במכירת מחשבים, בשל אי שביעות רצונם מהאסטרטגיה הקודמת של החברה, שדגלה בהתמקדות במכירת שירותים ומוצרים נלווים. כחלק מתהליך ההבראה גייטוויי מתכוונת לקצץ כ-3,000 משרות.

בהתאם למודל הפעילות החדש גייטוויי תתמקד בכעשר קונפיגורציות עיקריות למחשבים. באמצעות ניתוח הסתברויות החברה מתכוונת להחליט מהם השדרוגים שלקוחות נוטים לעשות בו זמנית, כמו למשל קניית כונן CD נשלף ומסך שטוח. את אפשרויות השדרוג האלה החברה תמכור ביחד.

לדברי אחד הבכירים בחברה העלות של קניית כל כך הרבה רכיבים, בחינת כל הצירופים האפשריים ואז שיווק כל הצירופים, היתה מופרזת. בעיה נוספת היתה שהחברה הציעה יותר מדי אביזרים נלווים, למשל כעת, החברה מציעה למכירה יותר מתריסר סוגים של מצלמות דיגיטליות. ברוקס גריי, אנליסט של Technology business Research, אמר שהשינוי יפשט את מהלך העניינים עבור החברה ולקוחותיה, אולם, החברה מסתכנת בכך שתפסיד את הלקוחות שרוצים לעשות את הקונפיגורציה של המחשב בעצמם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully