וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגה ומאות פצועים ברעידת אדמה בסיאטל

3.3.2000 / 20:00

הרעש בעוצמה שבע בסולם ריכטר נמשך 45 שניות והורגש במרחק אלף ק"מ מהמוקד; אלפי אנשים נמלטו מבתים ומשרדים לרחובות; 30 איש נתקעו בראש "מגדל הסיכה" של העיר; נזק נגרם לבתים רבים

אשה נהרגה ולפחות 250 מתושבי העיר סיאטל נפצעו ברעש אדמה, בעוצמה של 7 בסולם ריכטר, שפקד אמש את צפון מערב ארצות הברית. ההרוגה, בת 66 תושבת פרבר של סיאטל, לקתה בלבה כתוצאה מרעש האדמה.

הפצועים, בהם לפחות שלושה במצב קשה, פונו לבתי חולים בסיאטל ובאולימפיה. הרעש גרם לקריסה של קווי מתח גבוה ולניתוק אספקת החשמל מבתיהם של כ-200 אלף בני אדם. הנזק הכולל עלול להגיע לכמה מיליארדי דולרים.

הרעש נמשך 45 שניות וגרם לאלפי בני אדם להימלט בבהלה ממשרדים, בתי ספר, בתים ובתי חולים, שהתנדנדו מצד לצד. הרעש גרם נזק רב לבתים: חלונות נשברו, גושי אבן ניתקו מבתים, סדקים נוצרו בקירות, ספרים נפלו ממדפים, מגירות נפתחו ותמונות צנחו מהקירות. נמל התעופה של העיר נסגר ומגדל הפיקוח שלו פונה.

הרעידה הורגשה גם בעיר ונקובר, קנדה, המרוחקת 160 ק"מ צפונה מסיאטל, ובסולט לייק סיטי, המרוחקת אלף ק"מ ממרכז הרעש.

נשיא מיקרוסופט, ביל גייטס, נאלץ לקטוע הרצאה שלו, לאחר שחלקים מתקרת האולם בו נאם החלו לצנוח לרצפה. 30 אנשים נתקעו בראש "מגדל מחט החלל" המפורסם של העיר. עדיין לא ברור אם מעליות המגדל בטוחות לשימוש. ראש העיר, פול של, אמר לכתבים: "אני חושב שעברנו את זה בשלום. עד עכשיו זה נראה שהכל עובד כרגיל, אבל עדיין מוקדם מדי לקבוע. זו הרעידה החזקה ביותר שאני חוויתי בחיי". של שדיבר ממטה החירום של העירייה אמר כי לא התקבלו דיווחים על שרפות או אנשים שנפגעו באורח קשה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully