וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תנסה לאשר ביום אחד את הפרטת הנמלים

7.10.2003 / 10:13

בכינוס מיוחד של הכנסת מעוניינת הממשלה להעביר את החוק בשלוש קריאות. יו"ר הכנסת הודיע כי יטרפד המהלך. ח"כ וילן: מהלך דיקטטורי

בצעד דרמטי בעקבות השביתה בנמלי הים, מתכוונת הממשלה לכנס ביום חמישי הקרוב את הכנסת באופן חריג, במטרה לאשר בשלוש קריאות את החוק להפרטת נמלי הים. בקול ישראל דווח כי חוק רשות הספנות והנמלים אמור היה לעבור בכנסת רק במסגרת תקציב 2004, אולם בעקבות השביתה החליטה הממשלה "לשבור את הכלים" ולאשר את החוק עוד השבוע. הממשלה מבקשת לשלוח מסר ברור לשובתים כי היא אינה מתכוונת להיכנע במאבק מולם.

במסגרת החוק תבקש הממשלה מהכנסת להורות על הפיכת שלושת נמלי הים לשלוש חברות ממשלתיות נפרדות אשר יתחרו ביניהן. בהסתדרות לא מגלים התנגדות למהלך זה, אבל דורשים את שמירת מסגרות הסכמי השכר.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, מתנגד למהלך החפוז כיוון שבדרך כלל לא עוברים חוקים במהלך הפגרה. ריבלין הבהיר כי ביום חמישי תתקיים הצבעה בקריאה אחת בלבד ואם היא תתקבל תעבור הצעת החוק לדיון והכנה בוועדה המתאימה ותועמד להצבעה במועד אחר.

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אבשלום וילן, הודיע כי האופוזיציה תתנגד למהלך אותו כינה "דיקטטורי". חשוב לזכור כי הקואליציה לא כשלה עד כה בהצעות חוק.

דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי המינהל בנמל חיפה, אמר בתגובה כי שר האוצר, בנימין נתניהו, מנהל נגדם "עליהום תקשורתי". לדבריו, כל בעלי השכר הגבוה בנמל הם מינויים פוליטיים של שרי הממשלה.

הממשלה שוקלת הוצאת צווי חירום לעובדים

כתבי "הארץ", חיים ביאור ומוטי בסוק, מוסיפים:

הממשלה עשויה להוציא השבוע צווי חירום לעובדי נמלי הים והמכס במטרה להחזירם לעבודה, אם יימשך הקיפאון במשא ומתן עם ההסתדרות ועובדי הנמלים. כך החליטו ביום ראשון ראש הממשלה, אריאל שרון, שר האוצר, בנימין נתניהו, ושר התחבורה, אביגדור ליברמן. השביתה תמשך גם היום, לאחר שבערב יום הכיפורים ובמוצאי החג לא התקיימו מגעים להגיע לסיום המשבר.

שרון, נתניהו וליברמן סיכמו שבמידה וההסתדרות והעובדים יסרבו להיכנס למשא ומתן, יוצאו צווי חירום להחזרת כל העובדים בנמלי חיפה, אשדוד ואילת, ובשדה התעופה בלוד, לעבודה תקינה. מדובר במהלך חסר תקדים ביחסי העבודה בישראל. הממשלה צפויה להיתקל בבעיות חוקתיות קשות אם תפעיל צווי חרום נגד עובדים שובתים, שכן העובדים עשויים לפנות לבית המשפט בטענה כי המדינה אינה במצב חירום.

דובר ההסתדרות, אבינועם מגן, אמר אתמול: "אנו מוכנים למו"מ ללא תנאים על בסיס ההסכמות מ-2001. הסכמות אלה נוצרו כדי לאפשר תחרות בין הנמלים. התחרות לא התפתחה בגלל עיכוב בהפיכת הנמלים לחברות בנות, וזאת - באשמת הממשלה. התנגדות הממשלה לתחרות באמצעות הפיכת הנמלים לחברות בנות, אלא באמצעות הפיכתם לחברות ממשלתיות, מראה שלא התחרות בענף מעניינת אותה, אלא העמדתם למכירה של הנמלים. זאת מכיוון שהדרך להפרטה ממצב שבו הנמלים הם חברה ממשלתית, קצרה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully