וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפאה למוות - והפשירה לחיים

3.3.2000 / 20:00

תינוקת קנדית בת שנה קפאה למוות לאחר שבילתה לילה שלם בטמפרטורה של מינוס 20 מעלות צלזיוס; לאחר שהרופאים חיממו אותה חזר ליבה לפעום; לא נשקפת סכנה לחייה

רופאים קנדים הצילו תינוקת שנמצאה קפואה וללא רוח חיים, לאחר שבילתה את הלילה בשלג, בטמפרטורה של מינוס 20 מעלות צלזיוס.

בליל שבת האחרון זחלה התינוקת, בת 13 החודשים, ממיטת אימה אל החצר של אחד השכנים. בחוץ היה קר מאוד, אבל היא לבשה רק פיג'מה. היא נמצאה על ידי אמה, בבוקר, קפואה לחלוטין. הפרמדיקים שהוזעקו למקום קבעו שהיא נמצאת במוות קליני. הם ניסו להחדיר צינור הנשמה לקנה של הילדה, אך לא הצליחו לפתוח את הפה שלה, שהיה קפוא.

למרות שהלב שלה לא פעל במשך מספר שעות, הוא חזר לפעום לאחר שהתינוקת פונתה לבית חולים, שם חיממו אותה הרופאים באמצעות שמיכה מיוחדת.

ברגע זה הילדה מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ, אך אין סכנה לחייה. היא מתנהגת בצורה נורמלית לחלוטין כמו כל ילד בגילה. "היא מודעת למה שמתרחש סביבה, ויוצרת קשר עין", אמרה ד"ר אלן דה קאן ממחלקת טיפול הנמרץ בבית החולים של אדמנטון. למרות זאת קיימת סכנה כי כוויות הקור בידיה וברגליה ייאלצו את הרופאים לקטוע חלק מאצבעותיה.

הרופאים מאמינים כי הירידה הפתאומית והקיצונית בטמפרטורת הגוף של התינוקת הצילה את חייה. בילדים, בגלל גודלם הקטן, הירידה בטמפרטורת הגוף במקרה של שהייה בסביבה כל כך קרה, כה מהירה שגם האברים הפנימיים שלהם וחשוב יותר מערכת העצבים המרכזית שלהם, מתקררים ונשמרים.

"כשהגוף מתקרר, יורד קצב השימוש בחמצן ואנרגיה, כך שהתאים בגוף לא סובלים ממחסור בחמצן או אנרגיה", אומר ד"ר פטר קוקס, מבית החולים לילדים בטורונטו. מחסור באנרגיה או חמצן גורם לנזק בלתי הפיך למוח.

לאחר השיפור במצבה של הילדה, יכלה אמה להירגע מהחוויה הקשה שעברה עליה. משטרת קנדה מסרה שהיא מתייחסת לאירוע כאל תאונה, ואין לה כל כוונה להגיש כתב אישום נגד האם בת ה-26.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully