וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: השוק עבר לירידות חדות בעקבות פסימיות בנוגע להורדת הריבית; JDS יוניפייז צונחת ב-9.2%

3.3.2000 / 20:00

המשקיעים התאכזבו מהטון המאופק של נגיד הבנק הפדרלי בנוגע להאטה במשק האמריקאי; לפני הנאום ציפו להורדת ריבית ביום שלישי הקרוב

גיא צ'אק
ltpgt
המשקיעים התקשו לקרוא בין השורות של נאומו המאופק של נגיד הבנק הפדרלי בקונגרס האמריקאי. אלן גרינספאן ציין בנאומו כי ההאטה שפקדה לאחרונה את המשק האמריקאי לא נגמרה על אף הורדות הריבית בינואר. גרינספאן שלח רמז ברור שייתכנו הורדות ריבית נוספות, עם זאת, לא נידב כל מידע על העיתוי שבו תתבצע ההורדה. בחודש ינואר הוריד הבנק הפדרלי את הריבית בשיעור כולל של אחוז. שוק המניות הגיב בעליות קלות תוך מחזורי מסחר נמוכים ביותר.
lt/pgt

ltpgt
בוול סטריט קיוו שגרינספאן ישלח מסר ברור יותר על הורדת ריבית צפויה עוד לפני הפגישה של ועדת השווקים הפתוחים ב-20 במארס. בעוד שהורדת ריבית בתאריך זה הינה אפשרית, היא איננה ודאית כלל וכלל. הנתונים הכלכליים שפורסמו היום מעידים על המשך ההאטה בארה"ב: התמ"ג צמח ב-1.1% ברבעון הרביעי של השנה, מעט נמוך מהתחזיות הקודמות של הממשלה - צמיחה של 1.4%, אך בהתאם לתחזיות האנליסטים.
lt/pgt

ltpgt
בקרב יצרניות ציוד נרשמת עתה מגמת ירידה חזקה לאחר שבתחילת היום נרשמו עליות קלות: בשעה זו יורדת ב-2.8% יצרנית השבבים אלטרה (סימול ALTR) לאחר שפירסמה אתמול אזהרת רווח חמורה. ענקית השבבים אינטל 10003622-MRQ יורדת עתה ב-1.3%, מיקרון (סימול MU) יורדת ב-3.3%, נשונל סמיקונדקטור (סימול NSM) יורדת ב-5.5% ואפלייד מטריאלס (סימול AMAT) מאבדת 7%.
lt/pgt

ltpgt
יצרנית ציוד האופטיקה JDS יוניפייז צונחת ב-9.2% לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס הוריד את מחיר היעד למניית החברה מ-175 דולר ל-100 דולר. קורנינג (סימול GLW) יורדת בעקבותיה ב-6% ונורטל 10003649-MRQ מאבדת 1.8%.
lt/pgt

ltpgt
יצרניות המחשבים המובילות עברו לירידות: HP (היולט פאקרד) עולה בחצי אחוז, אולם DELL (דל) יורדת ב-1.1% וקומפאק (סימול CPQ) מאבדת 2.5%. מנייתה של פאלם, יצרנית התוכנה למחשבי כף היד, צונחת ב-12%.

במגזר הפיננסים מסתמנת מגמה שלילית לנוכח אי הוודאות בנוגע לריבית: גולדמן סאקס (סימול GS) יורדת ב-4.7%, מריל לינץ' (סימול MER) יורדת ב-3.3% ואמריקן אקספרס (סימול AXP) מאבדת 1.9%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully