וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות מוגברת בגבול הלבנון וברמת הגולן

7.10.2003 / 6:41

חייל צה"ל, דוד סולומונוב, נהרג מירי החיזבאללה על מארב של גולני ליד מטולה. ירי כבד לעבר מוצב בגזרה המזרחית

כוננות מוגברת בגבול הלבנון וברמת הגולן מחשש להסלמה נוספת בעקבות הפצצת מטוסי חיל האוויר בסוריה וירי החיזבאללה שגרם אתמול למותו של חייל גולני, דוד סולומונוב. בקול ישראל דווח שהלילה ירה החיזבאללה מספר טילים ורקטות לעבר מוצב צה"ל ברכס רמים שבגזרה המזרחית. מהירי לא היו נפגעים. בישראל מטילים את האחריות להסלמה בצפון על ממשלות לבנון וסוריה המאפשרים את פעילות החיזבאללה.

כתבי "הארץ", עמוס הראל ואורי אס, מוסיפים:

חייל צה"ל, סמ"ר דוד סולומונוב, בן 21 מכפר סבא, נהרג אתמול מירי משטח לבנון, מדרום למטולה. אף ארגון לא קיבל אחריות למעשה, אך בצה"ל מעריכים שזו פעולה של חיזבאללה, בתגובה לתקיפת חיל האוויר על מחנה האימונים של פעילי הטרור בעין-צאחב, סמוך לדמשק, שלשום.

התקרית אירעה סמוך לשעה 16:40 אחר הצהריים. חיילים מחטיבת גולני היו במארב מתוכנן בשטח ישראל, במטעים מדרום-מערב למטולה. המארב זוהה כנראה על ידי אנשי חיזבאללה, המפטרלים דרך קבע בצד השני של הגבול. לא הרחק ממקום המארב עצרו שתי מכוניות בצד הלבנוני. מהמכוניות נפתחה אש נשק קל על המארב, שממנה נפגע החייל. לפי אחת הגרסאות, החייל נורה בידי כמה צלפים בו-זמנית. לפי גרסה אחרת, הוא נורה מצרור.

חיילי הכוח השיבו אש, וזו נפתחה לתחום לבנון גם ממוצבים סמוכים של צה"ל. ככל הידוע, לא היו נפגעים בצד הלבנוני. בצה"ל הכחישו אתמול דיווח בתחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל-מנאר", שלפיו הופעלו מסוקי קרב לתקיפה בלבנון.

"לישראל אין אינטרס להכאיב"

אלוף פיקוד הצפון, בני גנץ, אמר אמש כי "התקיפה בסוריה אינה הסיבה לירי על כוחותינו, בוודאי לא באופן ישיר. זו היתה פעולה מקומית. התקיפה בסוריה היא עניין שבין הסורים לישראל ולמערכת הבינלאומית, שדורשת מהם בחודשים האחרונים לפעול נגד ארגוני הטרור. התקיפה בסוריה נועדה רק לאותת, כי לישראל אין אינטרס להכאיב - כמו שאנחנו יודעים לעשות".

מקורות צבאיים אמרו שהתקרית תחייב את צה"ל לבחינה מחודשת של פעילותו לאורך הגבול. קצינים בכירים בפיקוד הצפון הביעו בעבר אי נוחות מהמצב הנוכחי, המאפשר לאנשי חיזבאללה תנועה חמושה באין מפריע לאורך הגבול.

שר הביטחון, שאול מופז, קיים אמש התייעצויות טלפוניות עם קצינים בכירים בעקבות התקרית בצפון. מקורות ביטחוניים אמרו שעל ישראל לבחון אם מדובר בפעולה "טקטית" של חיזבאללה, וכי בהתאם לכך ייקבע אופן הפעולה של צה"ל. ייתכן שאם תגיע ישראל למסקנה שבכך מסתכמת התגובה הסורית לתקיפת היא תימנע מהסלמה.

שלשום לפנות בוקר הפציצו מטוסי חיל האוויר מחנה אימונים של ארגוני הטרור בתוך שטח סוריה. התקיפה באתר עין צאחב שנמצא כ-50 קילומטר ממערב לדמשק בוצעה ככל הנראה ממטוסים שטסו בגובה נמוך מעל ללבנון ואז חדרו לשטח סוריה.

מקורות צבאיים הסבירו כי מחנה האימונים נבחר כיעד משום שהג'יהאד הוא "הכתובת המרכזית" האחראית לפיגוע בחיפה. ההחלטה התקבלה בתגובה לפיגוע, שבוצע בידי מחבלת מתאבדת מהארגון. גורמים מדיניים בירושלים הדגישו שהתקיפה הופנתה נגד גורמים בג'יהאד ולא נגד מטרות סוריות. לדברי הגורמים, ישראל תוסיף לפעול נגד ארגוני הטרור בכל מקום, כולל בסוריה, אם דמשק תמשיך לתת חסות לטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully