וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה לסוריה ולאיראן: הפסיקו לתמוך בטרור

6.10.2003 / 22:03

אלוף פיקוד הצפון מזהיר את טהרן ודמשק ממהלכים מסוכנים שידרדרו המצב. יריות נורו בצהריים לעבר סיור צה"ל ליד מטולה. החיילים השיבו אש

אלוף פיקוד הצפון, בני גנץ, שלח הערב אזהרה חמורה לסוריה ואיראן, שלדבריו מארחות בתחומן מפקדות טרור. גנץ, שכינס מסיבת עיתונאים בעקבות תקרית האש שאירעה בצהריים סמוך למטולה, שלח איומים מפורשים לעבר מפקדות הטרור שמפעילות שלוחות בשטחים ובדרום לבנון.

גנץ הבהיר כי תמיכתן של מדינות אלה בטרור עלולה לדרדר את המצב באיזור. לדבריו, "מדובר במהלכים מסוכנים מאוד של סוריה, איראן ולבנון, ואם שלוש המדינות לא ינהגו במשנה זהירות, הן עלולות לגרום להידרדרות חמורה במצב". בגלי צה"ל דווח, כי גנץ הוסיף שמטרת תקיפת ישראל בשטח סוריה היתה להבהיר כי המשך תמיכתה בטרור יגרור תגובות חריפות מצד ישראל.

יריות נפתחו בשעות הצהריים לעבר כוח צה"ל ליד שער פטמה במטולה. היריות נורו משני כלי רכב. במשך כמה שעות הכחיש צה"ל דיווחים לפיהם החיילים השיבו אש, אולם מאוחר יותר חזר בו מן ההכחשה. צה"ל הכחיש, עם זאת, דיווחים שפורסמו בלבנון לפיהם מסוקי צה"ל תקפו מטרות בדרום המדינה. המקורות בלבנון דיווחו כי נזק נגרם למספר בתים וכלי רכב, אולם לא היו נפגעים. מדובר צה"ל נמסר כי "הצבא לא התקיף כל מטרה בלבנון".

ארגון החיזבאללה הכחיש כל מעורבות בתקרית ירי בגבול. גורמים מדיניים מסרו לערוץ 1 כי המתיחות בגבול הצפון עלולה לפגוע בעסקת השבויים המתגבשת בין ישראל לארגון.

פקיד מכוח שמירת השלום של האו"ם, יוניפי"ל, מסר כי משאית של האו"ם שהובילה מים בגבול לבנון נפגעה מירי מהצד הישראלי של הגבול. לדברי הפקיד, המשאית נפגעה משלושה כדורים מהצד הישראלי, אולם לא היו כל נפגעים. הפקיד ציין כי "כל המכליות שלנו מסומנות באופן ברור".

בתוך כך יתקיים מחר באתר חטיבת החרמון טקס לציון שלושה שנים לחטיפת שלושת חיילי צה"ל בידי החיזבאללה.

חיל האוויר הפציץ בסוריה

כתבי "הארץ", עמוס הראל, אורי אס ויואב שטרן, מוסיפים:

אתמול לפנות בוקר הפציצו מטוסי חיל האוויר מחנה אימונים של ארגוני הטרור בתוך שטח סוריה. התקיפה באתר עין סאחב שנמצא כ-50 קילומטר ממערב לדמשק בוצעה ככל הנראה ממטוסים שטסו בגובה נמוך מעל ללבנון ואז חדרו לשטח סוריה.

מקורות צבאיים הסבירו כי מחנה האימונים נבחר כיעד משום שהג'יהאד הוא "הכתובת המרכזית" האחראית לפיגוע בחיפה. ההחלטה התקבלה בתגובה לפיגוע, שבוצע בידי מחבלת מתאבדת מהארגון. גורמים מדיניים בירושלים הדגישו שהתקיפה הופנתה נגד גורמים בג'יהאד ולא נגד מטרות סוריות. לדברי הגורמים, ישראל תוסיף לפעול נגד ארגוני הטרור בכל מקום, כולל בסוריה, אם דמשק תמשיך לתת חסות לטרור.

ישראל מאשימה את סוריה במתן מקלט לבכירי ארגוני הטרור. מפקדת הג'יהאד האיסלאמי נמצאת בדמשק, שם יושב גם ראש הארגון, רמדאן שלח. "הג'יאהד, כמו ארגוני טרור אחרים, נהנה מתמיכת מדינות באזור, ובראשן איראן וסוריה. סוריה היא מדינה תומכת טרור ובאופן מתמיד מנסה לחבל בכל ניסיון להשיג שקט ויציבות באזור", נמסר בהודעת צה"ל לאחר התקיפה.

זוהי תקיפה ראשונה של ישראל בשטח סוריה מאז מלחמת לבנון ב-1983. לפני כחודשיים ביצעו מטוסי חיל האוויר "בום על קולי" מעל ארמונו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, בצפון סוריה. בשנתיים האחרונות הותקפו פעמיים מתקני מכ"ם של צבא סוריה בשטח לבנון, בתגובה להתקפות חיזבאללה בגבול הצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully