וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות חדות בעקבות דבריו של נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב; SAP זינקה ב-27%

3.3.2000 / 20:00

יצרניות ציוד התקשורת נפלו בהובלת STM ובוקהם; מגזר הפיננסים עלה

גיא צ'אק
ltpgt
ירידות שערים התחזקו באירופה לקראת סיום המסחר בעקבות דבריו של נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן. הנגיד ציין שההאטה בכלכלה הגדולה בעולם נמשכת, אולם לא רמז שהריבית תרד בתקופה הקרובה. האנליסטים ציפו להורדה קרובה והשוק הגיב בירידות.
lt/pgt

ltpgt
המגמה השלילית שלטה בשווקים במהלך כל היום, לאחר שהנאסד"ק נדד לשפל של 26 חודשים. מדד ה-FTSE ירד ב-0.4%, מדד CAC 40 ירד ב-1.3% ואילו הדקס יורד עתה ב-0.3%.
lt/pgt

ltpgt
בצרפת התפרסמו נתונים המעידים על ירידה משמעותית באינפלציה ונתון זה מגביר את ההערכות שה-ECB, הבנק המרכזי של אירופה, יורה על קיצוץ הריבית בגוש היורו. בעקבות כך עלו מניות הפיננסים.
lt/pgt

ltpgt
חברות הטלקום הובילו את הירידות: בריטיש טלקום ירדה ב-4.8% ודויטשה טלקום ירדה ב-3.3%. חברת הסלולר הגדולה בעולם וודאפון הודיעה כי תמכור חזרה לפראנס טלקום את 10% ממניותיה בחברה תמורת 10.7 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
מפראנס טלקום נמסר כי ישתמשו בכסף שגויס בהנפקת אורנג' על מנת לשלם על הרכישה הנוכחית. וודאפון הודיעה כי תקבל הלוואה של 2.2 מיליארד יורו נוספים מפראנס טלקום. למרות ההודעה ירדה מניית וודאפון ב-2.5% ומניות פראנס טלקום הפסידו 6.6%.
lt/pgt

ltpgt
מנגד, עלתה טלפוניקה ב-2.2% לאחר שדיווחה על עלייה של 38.8% ברווח הנקי בשנת 2000. רווחי חברת הטלקום הסתכמו ב-2.5 מיליארד יורו לנוכח ההתמקדות בשוקי אמריקה הלטינית.
lt/pgt

ltpgt
במגזר יצרניות ציוד התקשורת נמשכו ירידות השערים לנוכח פסימיות גוברת בנוגע לענף. אתמול פורסמו אזהרות רווח לחלק מיצרניות השבבים בארה"ב, ובאירופה צנחה בוקהם ב-11.6%, מניית STM איבדה 8.2%, מניית ARM ירדה ב-6.1% ואלקטל ירדה ב-3.9%.

יצרנית התוכנות הגרמנית SAP הפתיעה בזינוק של 27% לאחר שהודיעה על המרת מניות הבכורה שלה למניות רגילות בחודש יוני. לאחר ההמרה מייסדי החברה יחזיקו רק ב-39% מזכויות ההצבעה בחברה, לעומת המצב הנוכחי בו הם מחזיקים ב-63%.
lt/pgt

ltpgt
נראה כי המשקיעים העדיפו היום את מגזר הפיננסים, שכן באירופה מסתמנת הורדת ריבית ב-1 במארס לנוכח ההאטה המתפשטת ביבשת.
בארה"ב, לעומת זאת, לא צפויה כעת הורדת ריבית, מה שעשוי לעודד את המערכת הבנקאית באירופה.
lt/pgt

ltpgt
אבי נשונל עלתה ב-3.4% לאחר שהודיעה על ביטול שיחות המיזוג עם בנק אוף סקוטלנד; מניית בנק אוף סקוטלנד הוסיפה 0.7%. אבי נשונל ממתינה כעת להחלטת הרשות להגבלים עסקיים בבריטניה שעשויה לאפשר ללוידס לרכוש את הבנק. לוידס עלתה ב-1.2%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully