וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות לנוכח רמזים של גרינספאן להורדת ריבית אפשרית

3.3.2000 / 20:00

המשקיעים התאכזבו מהטון המאופק של נגיד הבנק הפדרלי בנוגע להאטה במשק האמריקאי; לפני הנאום ציפו להורדת ריבית ביום שלישי הקרוב

גיא צ'אק
ltpgt
המשקיעים התקשו לקרוא בין השורות את נאומו המאופק של נגיד הבנק הפדרלי בקונגרס האמריקאי. אלן גרינספאן ציין בנאומו כי ההאטה שפקדה לאחרונה את המשק האמריקאי לא נגמרה על אף הורדות הריבית בינואר. גרינספאן שלח רמז ברור שייתכנו הורדות ריבית נוספות. עם זאת, הנגיד לא נידב כל מידע על העיתוי שבו תתבצע ההורדה. בחודש ינואר הוריד הבנק הפדרלי את הריבית בשיעור כולל של אחוז. שוק המניות הגיב בעליות קלות תוך מחזורי מסחר נמוכים ביותר.
lt/pgt

ltpgt
בוול סטריט קיוו שגרינספאן ישלח מסר ברור יותר כי הורדת ריבית צפויה עוד לפני הפגישה של ועדת השווקים הפתוחים ב-20 במארס. בעוד שהורדת ריבית בתאריך זה הינה אפשרית, היא אינה ודאית כלל וכלל. הנתונים הכלכליים שפורסמו היום מעידים על המשך ההאטה בארה"ב: התמ"ג צמח ב-1.1% ברבעון הרביעי של השנה, מעט נמוך מהתחזיות הקודמות של הממשלה לצמיחה של 1.4%, אך בהתאם לתחזיות האנליסטים.
lt/pgt

ltpgt
בקרב יצרניות ציוד התקשורת חלה עתה התאוששות מסוימת: יצרנית השבבים אלטרה (סימול ALTR) עולה ב-0.5% על אף אזהרת הרווח החמורה שפירסמה אתמול. ענקית השבבים אינטל 10003622-MRQ עולה עתה ב-1.3%, מיקרון (סימול MU) עולה ב-0.2%, טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN) עולה ב-1.8% ונוקיה (סימול NOK) עולה ב-3.2%.
lt/pgt

ltpgt
מנגד, רושמת יצרנית ציוד האופטיקה JDS יוניפייז ירידה של 5.3% לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס הוריד את מחיר היעד למניית החברה מ-175 דולר ל-100 דולר. קורנינג (סימול GLW) עולה ב-0.5% ונורטל 10003649-MRQ יורדת באחוז.
lt/pgt

ltpgt
יצרניות המחשבים המובילות עולות: HP (היולט פאקרד) מוסיפה 1.3%, DELL (דל) עולה ב-3% וקומפאק (סימול CPQ) עולה בחצי אחוז.

במגזר הפיננסים מסתמנת מגמה שלילית לנוכח אי הוודאות בנוגע לריבית: גולדמן סאקס (סימול GS) יורדת ב-4.7%, מריל לינץ' (סימול MER) יורדת ב-3.3% ואמריקן אקספרס (סימול AXP) מאבדת 1.9%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully