וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא קבוצת דקסיה: "אין לנו כל כוונה לבצע מהפכות בהנהלת אוצר השלטון המקומי"

3.3.2000 / 20:00

בבנק בודקים עם עיריות תל אביב ורמת גן כניסה אפשרית לתחום איגרות החוב המוניציפליות; כן מתקיימים מגעים באשר לפרויקט החנייה של תיאטרון הבימה והרכבת התחתית

אלי דניאל
ltpgt
"אין לנו כל כוונה לבצע מהפכות בהרכב הניהול של הבנק", כך מסר היום רולנד הכט, סגן נשיא קבוצת דקסיה, במסיבת עיתונאים שקיימו היום קבוצת דקסיה, איש העסקים אבי רואימי, ואוצר השלטון המקומי , לרגל רכישת השליטה בבנק ע"י רואימי ודקסיה.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, לפני כחודש הושלם תהליך ההפרטה של בנק אוצר השלטון המקומי. מדינת ישראל והבנקים הפועלים , לאומי ודיסקונט , מכרו את כל החזקותיהם באוצר השלטון לבנק דקסיה האירופי (DEXIA PUBLIC FINANCE BANK) .
lt/pgt

ltpgt
קבוצת דקסיה האירופית הינה אחד מהבנקים המובילים בעולם במימון הסקטור הציבורי והמוניציפלי בתחומים רבים, ובעיקר בתחום מימון התשתיות: תחבורה, מים, ביוב, כבישים ופרויקטים ציבוריים אחרים. סך המאזן של קבוצת דקסיה ליום 30 בספטמבר 2000 מסתכם בכ-265 מיליארד יורו, והרווח הנקי הצפוי לשנת 2000 עומד על כמיליארד יורו.
lt/pgt

ltpgt
בקבוצת דקסיה ישנן 3 חטיבות: חטיבת מימון פרויקטים ציבוריים, המהווה את החלק המרכזי בפעילות דקסיה, חטיבת בנקאות פרטית וחטיבת ניהול נכסים. כמו כן, דקסיה רכשה לאחרונה חברת ביטוח אמריקאית שתהווה את זרוע הביטוח של הקבוצה (FSA) .
lt/pgt

ltpgt
הכט אמר כי "הסיבה לרכישת הבנק נבעה מרצוננו ליישם את המומחיות שלנו במקומות נוספים בעולם. כבר לפני 8 שנים נפגשתי עם מנכ"ל הבנק, דוד קאפח, כך שידענו את מה שצריך לדעת על הבנק, וכאשר שמענו כי הוא עומד בפני הפרטה, החלטנו להתמודד על רכישתו. אנחנו מקווים להפוך את אוצר השלטון לבנק גדול שיתמחה במימון פרויקטים רחבי היקף. אנו נעניק לבנק גב פיננסי וקשרים עם גופים ישראליים וזרים".
ltbrgt
lt/bgtהכט: אין צורך במניות נוספות של הבנקltbgt
כזכור, לקבוצת דקסיה הזכות למנות כשני שלישים מחברי דירקטוריון הבנק. כבר היום החלה החברה לממש זכות זו כשנמסר על מינויים של רונן לנדסמן (מנכ"ל טי.אף.ג'י), זא'ן ז'אק סיינט לזין, פרנסואז פלנטרו והכט עצמו, כדירקטורים בבנק.
lt/pgt

ltpgt
הכט הוסיף בעניין זה כי בעוד כחודשיים, בכוונתו להתחיל ולשמש כיו"ר דירקטוריון החברה. משה קלצ'קין, יו"ר הדירקטוריון הנוכחי, יכהן כסגן יו"ר וממלא מקומו בעת שהכט ישהה בחו"ל.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן ציין הכט כי "אין לנו תוכניות להשקעה במדינות נוספות במזרח התיכון. ובאשר לאוצר השלטון, הרי שנמשיך להשקיע בבנק, אם כי אין לנו צורך במניות נוספות של הבנק שכן אנו ורואימי מחזיקים בכ-61% מהמניות".

משה קלצ'קין, יו"ר דירקטוריון הבנק, התייחס לתוכניות הבנק לעתיד הקרוב ומסר ל-TheMarker.com כי "אנו מעוניינים להרחיב את הרישיון הבנקאי שיש בידינו. בשנה הקרובה בכוונתנו להגדיל את היקף ההלוואות לרשויות המקומיות, הן לזמן קצר והן לזמן ארוך. אנו גם בודקים עם עיריות תל אביב ורמת גן כניסה אפשרית לתחום איגרות החוב המוניציפליות. פרויקטים ברמה הלאומית, דוגמת תשתית רכבות ובניית שדות תעופה, ייבדקו על ידנו מתוך כוונה להשתלב בהם".
lt/pgt

ltpgt
קלצ'קין הוסיף כי "קיימנו מספר פגישות באשר למימון תוכנית החנייה של היכל התרבות ותיאטרון הבימה, וכפי הנראה אנו נהיה אלה שיקצו את המימון לפרויקט זה. באשר לתוכניות להקמת רכבת תחתית בעיר תל אביב, הרי שנפגשנו כבר בעניין זה עם אנשי נת"ע (נתיבי תעבורה עירוניים). אנחנו גם לא פוסלים השקעות עתידיות בחו"ל. יש מקום לבחון מימון השקעות בירדן בקשר לשיתוף פעולה בתחום המים".
lt/pgt

ltpgt
גיורא רוזנטל, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, הוסיף כי בכוונת המרכז, המחזיק בזכות למנות כשליש מחברי הדירקטוריון, להגיע להחזקה של 10% מהון הבנק. בתוך כך, הבנק הודיע היום על כוונתו להקים חברה בת שתעסוק בהשקעות בתחום המוניציפלי.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully