וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק הפדרלי: על אף הורדות הריבית בינואר, צמיחת המשק עדיין תחת סיכון

3.3.2000 / 20:00

אלן גרינספאן רמז בנאומו בקונגרס כי ייתכנו הורדות ריבית נוספות; שוק המניות הגיב בעליות שערים קלות

גיא צ'אק
ltpgt
נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, ציין בנאומו בפני הקונגרס כי ההאטה שפקדה לאחרונה את המשק האמריקאי לא נגמרה, על אף הורדות הריבית בינואר. גרינספאן שלח רמז ברור שייתכנו הורדות ריבית נוספות. עם זאת, הנגיד לא נידב כל מידע על העיתוי שבו תתבצע ההורדה. בחודש ינואר הוריד הבנק הפדרלי את הריבית בשיעור כולל של אחוז.
lt/pgt

ltpgt
גרינספאן אמר כי צמיחת הכלכלה האמריקאית ממשיכה להיות נמוכה בהרבה מהפוטנציאל הטמון בה. לדבריו, סיכוני המיתון ממשיכים לרחף מעל המשק האמריקאי. בד בבד עם ההערות הפסימיות לגבי מצב המשק, סיפק גרינספאן מילות עידוד למשקיעים, לבעלי העסקים ולצרכנים. הנגיד ציין שהכוחות המהווים בסיס להמשך הצמיחה עדיין פועלים, וייתכן שההאטה החדה תהיה זמנית בלבד.
lt/pgt

ltpgt
כמה מהאנליסטים האמינו שהורדת ריבית נוספת צפויה ביום שלישי הקרוב, אולם מהטון המאופק של גרינספאן ניתן להסיק כי הורדת הריבית עשויה שלא לבוא בתקופה הקרובה. שוק המניות הגיב בעליות קלות לנאום הנגיד.
lt/pgt

ltpgt
גרינספאן הוסיף שהבנק הפדרלי יעקוב אחר הנתונים המאקרו כלכליים, כגון ביטחון הצרכנים, וציין שהירידה במכירות הבתים החדשים והרכבים היתה עד כה קלה בלבד. "לצרכנים עדיין יש מידת ביטחון גבוהה לבצע רכישות לטווח ארוך, ותחזיות הצמיחה ברווחי החברות ממשיכות להיות גבוהות", ציין.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully