וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר בבורסה: רווחי מגדל ביטוח ירדו ב-2000 רק ב-4% והסתכמו ב-335 מיליון שקל

3.3.2000 / 20:00

במגדל מצהירים על כוונתם להשתלב בקבוצה שתתמודד על רכישת השליטה בבנק לאומי; בכוונת החברה להקים חברה בת לניהול השקעות

אלי דניאל
ltpgt
מגדל אחזקות ביטוח , הנמצאת בשליטת חברת ג'נרלי, פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לשנת 2000, המצביעים על ירידה של כ-17% בהיקף הרווח מעסקי הביטוח הכללי, שהסתכם ב-98 מיליון שקל, ועלייה של 2.3% ברווח מביטוח חיים, שהסתכם ב-486 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
הכנסות החברה מהשקעותיה הצטמצמו בשנת 2000 בכ-9.3% והסתכמו בכ-74 מיליון שקל. הכנסות אלה כוללות רווח לפני מס של 36 מיליון שקל, שנבע ממכירת החזקות באלגר-מגדל השקעות 659011-MRQ ובאלרן.
lt/pgt

ltpgt
החברה סיימה את שנת 2000 עם רווח נטו מעסקי ביטוח של 583.5 מיליון שקל, ירידה של כ-1.7% לעומת 1999. הרווח הנקי ירד בשנת 2000 ב-4% והסתכם ב-335 מיליון שקל, לעומת רווח של 350 מיליון שקל שנרשם בשנת 1999.
lt/pgt

ltpgt
מאזן החברה הסתכם ליום 31 בדצמבר 2000 בכ-29.9 מיליארד שקל, כאשר ההון העצמי של החברה מהווה כ-5.2% מהמאזן ומסתכם ב-1.56 מיליארד שקל (גידול של כ-20% לעומת ההון העצמי בתום שנת 1999). השקעות החברה בניירות ערך הסתכמו ליום 31 בדצמבר 2000 בכ-20 מיליארד שקל.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן, החברה אף היא על כוונתה לחלק דיווידנד בסך של 70 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
יש לציין כי בהשוואה לרבעונים הקודמים, תוצאות הרבעון הרביעי אינן "מלהיבות". הרווח מעסקי ביטוח שהושג ברבעון הרביעי הסתכם בכ-98.9 מיליון שקל, ירידה של כ-18% לעומת הרבעון השלישי. הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-45.9 מיליון שקל, ירידה של כ-43% לעומת הרבעון השלישי.
lt/pgt

ltpgt
התשואה הריאלית אותה השיגה החברה למבוטחיה עמדה בשנת 2000 על 3.8%.
lt/pgt

ltpgt
באשר לעלויות השכר של נושאי המשרה הבכירים, הרי שהעלות השנתית של משכורת המנכ"ל, איזי כהן, הסתכמה בכ-1.6 מיליון שקל ואילו עלות משכורתו השנתית של מנהל התכנון והפיתוח העסקי, דן קהל, הסתכמה בכ-1.9 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
איזי כהן, מנכ"ל החברה, מסר כי "שנת 2000 היתה שנה טובה מאד. הרווח הנקי אומנם ירד ב-4% לעומת שנת 1999 אבל יש לקחת בחשבון את השפעת הירידות שהיו השנה בשוק ההון בארץ במהלך הרבעון האחרון".
lt/pgt

ltpgt
כהן הוסיף כי "עסקי ביטוח החיים, בהם מגדל היא החברה המובילה בשוק (מחזיקה בפלח שוק של כ-38% מהמכירות החדשות בתחום ביטוח החיים), תרמו משמעותית לרווחי החברה. עסקים אלה מהווים כ-76% מסך פעילות החברה והפרמיות השוטפות מהם גדלו ב-9%. באשר לביטוח הכללי, הרי שהירידה ברווח במגזר זה נובעת משחיקת מחירים ועלייה בתביעות בתחום ביטוח הרכב והרכוש ובתחום והביטוח המסחרי. למרות זאת, החברה הצליחה להרוויח בתקופת הדו"ח כ-7.5% ממחזור הפרמיות בביטוח כללי".
lt/pgt

ltpgt
כהן התייחס גם לתהליך היעול שעברה החברה ומסר כי "החברה החלה לקטוף את פירות תכנית ההתייעלות במסגרתה הוקטן שיעור ההוצאות מסה"כ הפרמיות מ-9.6% ל-8.8%, כלומר, ההתייעלות חסכה לנו כ-40 מיליון שקל".
lt/pgt

ltpgt
באשר לתוכניות החברה לעתיד, כהן מסר כי "החברה נערכת להקמת חברה לניהול השקעות (Asset Management) אשר תרכז את פעילות ההשקעות הלא ביטוחיות של הקבוצה, לרבות כניסה למספר תחומים חדשים: קופות גמל, קרנות השתלמות, קרנות נאמנות וקרנות הון סיכון בארץ ובחו"ל. בכוונתנו לעשות זאת באמצעות פלטפורמה קיימת ואנו מנהלים מו"מ עם מספר גורמים בארץ לצורך הקמתה".
lt/pgt

ltpgt
במהלך שנת 2000 הגדילה החברה את השקעתה בבנק לאומי , שהוא בעל עניין בחברה, לסכום כולל של 741 מיליון שקל. כתוצאה מכך החברה מחזיקה בכ-7.4% מהון המניות של הבנק (יש לציין, כי באמצעות הפוליסות המשתתפות ברווחים מחזיקה החברה בכ-1% נוסף).
lt/pgt

ltpgt
אהרון פוגל, יו"ר דירקטוריון החברה, מסר בהקשר זה כי "תחום הביטוח הוא חלק ממערכת פיננסית כוללת. יש צורך בשיתוף פעולה הדוק בין חברת הביטוח והבנק, שכן זה הכרחי לטובת הלקוח. אנחנו מעוניינים להשתלב בקבוצה שתתמודד על רכישת השליטה בבנק לאומי. כרגע אנחנו מחפשים שותפים אסטרטגיים ומנסים לגבש קבוצה שתתמודד על רכישת השליטה בבנק".
lt/pgt

ltpgt
בשבוע שעבר אשרה ועדת הכספים של הכנסת את תקנות ההשקעה החדשות לענף הביטוח. כהן התייחס גם לכך ומסר כי "החברה מתכננת מספר מהלכים אסטרטגיים שירחיבו את הפעילות בתחומי המוצרים הפיננסיים ותכניות ביטוח החיים. אנו עומדים לצאת עם פוליסה חדשה בתחום ביטוח החיים אשר תאפשר למבוטח לבחור מסלולי השקעות מבין מגוון סלי השקעה שונים המוצעים בפוליסה".
lt/pgt

ltpgt
דן ללוז, מנהל מחלקת ההשקעות בחברה, מסר ל-TheMarker.com בעניין זה כי "התקנות החדשות מהוות שינוי דרמטי עבור החברה. אנחנו התחלנו להיערך לשינוי בתחום ההשקעות כבר לפני שנה וחצי. הכנו תשתית הכוללת מנהלי השקעות מתמחים, ויצירת קשרים עם גופי השקעות זרים. כמו כן, פתחנו תוכנה מיוחדת לטובת בקרה על תהליך ייעול ההשקעות. תוך חודש חודשיים, לאחר שהתקנות יכנסו לתוקף, אנחנו מתכוונים להשקיע בחו"ל כדי להקטין את הסיכון והחשיפה בארץ. כבר גיבשנו כיווני השקעה לגבי חו"ל. ההשקעות ייעשו בשווקים המפותחים - אירופה וארה"ב. החברה האם שלנו, ג'נרלי, תלווה אותנו בהשקעותינו וייתכן שהם אף ינהלו חלק מההשקעות. ככלל, השקעותינו ייטו לתחום הבנקאי, כגון עסקאות OTC (עסקאות מעבר לדלפק) וכן השקעות בשוק הלא סחיר. צריך לזכור, כי כניסת התקנות החדשות לתוקף, פוליסות המשתתפות ברווחים היו מוגבלות להשקעה במניות סחירות בלבד".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully