וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרון פוגל: "המדיניות המוניטרית בשנים האחרונות פגעה במשק בעוד שהשפעתה על האינפלציה היא של יחסי ציבור"

3.3.2000 / 20:00

"במשק נעשו שינויים לאוניוורסליות במקום שינויים שיתרמו לצדק החברתי"; "אין מדינה דמוקרטית שתוריד את האינפלציה ע"י פגיעה בחלש"

אלי דניאל
ltpgt
אהרון פוגל, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, ויו"ר דירקטוריון חברת הביטוח מגדל , שטח היום את ביקורתו על מדיניותו המוניטרית המרסנת של בנק ישראל במהלך חמש השנים האחרונות, במהלך מסיבת עיתונאים של החברה לפרסום דו"חותיה הכספיים לשנת 2000.
lt/pgt

ltpgt
פוגל ציין כי "המדיניות המוניטרית בחמש השנים האחרונות גרמה לתהליכי מיתון מיותרים, אובדן תוצר ענק, פגיעה בכושר התחרות של המשק ולאבטלה גבוהה, מעבר לרמה שהיתה צריכה להיות. השפעתה של מדיניות זו על האינפלציה היתה של יחסי ציבור. היו לנו הזדמנויות לתקן את המצב, אבל הן לא נוצלו. במשק נעשו שינויים לאוניוורסליות במקום שינויים שיתרמו לצדק החברתי".
lt/pgt

ltpgt
פוגל הוסיף כי "הירידה באינפלציה נבעה מירידת מחירים בעולם, סגירת הגירעון בתקציב, פעולתו של הממונה על ההגבלים העסקיים, שער חליפין חזק מדי של השקל (ייסוף) ומדיניות מוניטרית. אין מדינה דמוקרטית שתוריד את האינפלציה ע"י פגיעה בחלש. השימוש בריבית להורדת האינפלציה הוא פופולרי, אבל הוא לא היחיד".
lt/pgt

ltpgt
פוגל התייחס גם למצב בשוק ההון ואמר כי "בכל מדינה אחרת, החיסכון והפנסיה מממנים את ההשקעה בתשתיות. אצלנו זה נמנע. בתחום הביטוח מתחיל כעת חופש מסוים, אבל הוא עדיין מוגבל כלפי השקעות בחו"ל. זה גורם לכך שנמנעת מהמבוטח אפשרות להשקיע על פי טובתו ובצורה יותר סחירה".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully