וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה לאומית: קספרוב הובס על ידי ישראלי

4.10.2003 / 20:34

אלכסנדר חוזמן, ממועדון שחמט באר שבע, הצליח לנצח את השחקן הטוב ביותר בעולם. 22 מהלכים במשחקי אליפות אירופה למועדונים הביאו לכניעתו של קספרוב

השחמטאי הישראלי אלכסנדר חוזמן עשה היום את הלא יאומן והצליח להפוך למושא קנאתם של כל שחקני השחמט באשר הם - הוא הביס את מס' 1 בעולם בשחמט, גרי קספרוב, ונתן לישראלים סיבה טובה להתגאות. קספרוב, שחקן השחמט הטוב ביותר בעולם, נכנע לאחר 22 מהלכים, במסגרת משחקי אליפות אירופה למועדונים אלופים, המתקיימת בימים אלה בכרתים.

חוזמן, בן 37, חבר נבחרת מועדון שחמט באר שבע, הביס את קספרוב במהלך סיבוב משחקים שנערך בין מועדון באר שבע לבין מועדון "לאדיה-קאזאקן-אלף" מרוסיה. המועדון הרוסי, בו משחק קספרוב, נחשב לאחד החזקים בעולם.

גם מועדון שחמט באר שבע נחשב לאחד המועדונים הטובים, וחבריו מפגינים נוכחות מרשימה למעלה מ-12 שנה באליפויות שחמט בעולם. המועדון, שקיים כ-30 שנה, הוא בין היחידים בעולם שאין לו "שחקני רכש" – כל חברי המועדון הם "באר-שבעים מובהקים". זאת, לעומת המועדון הצרפתי "נאו", שצפוי ככל הנראה להגיע למקום הראשון באליפות הנוכחית, המורכב מ-2 רוסים, אנגלי, ספרדי ורק שני צרפתים.

זהו אינו ניצחון ראשון למועדון שחמט באר שבע על פני השחקו הטוב ביותר בעולם: לפני כשנתיים שיחק קספרוב כ"שחקן-שכר" של מועדון השחמט בראשון לציון במשחקי אליפות ישראל. קספרוב "נשכר" על ידי המועדון כדי לנצח את מועדון באר שבע, ולמרות זאת הצליח המועדון הבאר-שבעי לגבור במשחקים על מועדון ראשון לציון, ובכלל זאת, על קספרוב. זאת למרות שלא נוצח באופן אישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully