וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מאיים: נוציא צווי ריתוק למורים

3.3.2000 / 20:00

הסתדרות המורים הכריזה אף היא על סכסוך עבודה; עשויה להצטרף לשביתה בתוך שבועיים; רכלבסקי: המורים הפרו הסכמי עבודה; אתמול החלה שביתה ללא הגבלת זמן בבתי הספר העל-יסודיים

משרד האוצר פנה היום לבית הדין לעבודה בדרישה להוציא צווי מניעה למורים השובתים. בית הדין הארצי לעבודה בירושלים דן הלילה בעתירה שהגישה המדינה, בשיתוף מרכז השילטון המקומי, נגד שביתת ארגון המורים העל-יסודיים. נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, הוא שהחליט לקיים את הדיון בעניין. על פי ההערכה יוציא השופט אדלר צו מניעה שיבטל את השביתה בבתי הספר העל-יסודיים המתוכננת למחר.

הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, אמר היום שהמורים בבית הספר העל-יסודיים מפרים בשביתתם את הסכמי העבודה, שבהם התחייבו לשקט תעשייתי. רכלבסקי הוסיף כי משרד האוצר יכבד את ההסכם הקיבוצי שנחתם עם המורים, במסגרתו תיושם הכרעתה של ועדת המומחים לבדיקת השחיקה בשכרם. הרשויות המקומיות יצטרפו לממשלה בבקשה להוציא צווי מניעה נגד
המורים השובתים. יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר שמדובר בשביתה "פראית ובלתי מובנת".

גם הסתדרות המורים הכריזה פתיחת מאבק בנושא גובה הפיצויים על שחיקת שכר המורים, אולם מאחר וההסתדרות הכריזה רק אמש על סכסוך עבודה, עליה להמתין שבועיים עד לפתיחה בשביתה. בכוונת ההסתדרות לפנות לבית הדין לעבודה, בדרישה לשלם לה את מלוא שכר השחיקה בשכר המורים. בנוסף מגישה ההסתדרות תביעה נגד יו"ר הוועדה לבדיקת השחיקה בשכר המורים, שמואל סלבין, בטענה שחרג מסמכותו כשקבע את גובה הפיצוי על השחיקה.

הסתדרות המורים, כמו ארגון המורים, לא קיבלה את פסיקת הוועדה לגבי גובה הפיצויים שמגיע למורים על השחיקה בשכרם. הוועדה המליצה להעניק למורים פיצוי של כ-84 אחוזים משכרם על השחיקה המצטברת בשנים 96'-98'. המורים דורשים פיצויים הגבוהים פי שלושה, וטוענים כי סלבין בחר להתעלם מנוסחת החישוב שנקבעה בסכסוכים קודמים, וחישב את את שחיקת השכר על פי נוסחה חדשה שאינה מקובלת על הארגון. סלבין טען מנגד כי "אין שום הצדקה לשביתת המורים, והפיצוי בהחלט מקובל". הוא גם דחה את טענות המורים לפיהן שינה את שיטת החישוב כדי להקטין את הפיצוי המגיע להם. מזכ"ל הסתדרות המורים, אברהם בן שבת, אמר בתגובה: "אנו דוחים את המלצות ועדת סלבין ונצא למאבק קשה וכואב כולל השבתת הלימודים". בן שבת התייחס בכך לאפשרות שבתי הספר היסודיים יצטרפו לשביתה.

ראשי שני ארגוני המורים נפגשו בצהריים לדון בתיאום צעדיהם הבאים במאבק על הפיצוי עבור שחיקת שכר המורים, והוחלט להקים מטה מאבק משותף. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר כי המורים נערכים למאבק ארוך ביותר.

כ-600 אלף תלמידי כיתות ז' עד י"ב, נהנים היום ממזג האוויר הקייצי בבית, לאחר שארגון המורים העל יסודי הכריז אמש על שביתה במערכת הלימודים. ראשי הארגון הודיעו כי השביתה היא לפרק זמן בלתי מוגבל ועשויה לגרור גם את המורים בבתי הספר היסודיים, שהודיעו על כוונתם להצטרף למאבק.

40 אלף המורים בחטיבות הביניים, בתיכונים ובמכללות העל יסודיות (כיתות י"ג-י"ד), הביעו אתמול חוסר שביעות רצון
ממסקנות הוועדה לבדיקת השחיקה בשכר המורים. המורים החליטו בסופו של דבר להכריז על שביתה מכיוון שלדברי יו"ר ארגון המורים, רן ארז, "משרד אוצר נותן תמיד יותר אחרי שביתה מאשר לפני שביתה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully