וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת נתניהו-פרץ הסתיימה ללא תוצאות

4.10.2003 / 0:00

נכשל הניסיון להפסיק השביתה בנמלים. פרץ: לא נסכים לביטול חד צדדי של הסכמים, שר האוצר חושב שהוא אלוהים. נתניהו: אין הסכם שיעצור הייעול. ליברמן: הנמל החלופי כמעט מוכן

אתמול הסתיימה ללא תוצאות פגישתם של שר האוצר, בנימין נתניהו, עם שר התחבורה, אביגדור ליברמן, ויו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, בניסיון להפסיק את השביתה בנמלי הים. בקול ישראל דווח שח"כ פרץ אמר כי אינו מוכן לביטול חד צדדי של הסכמים, וכי הוא מוכן לפתוח במו"מ בלי תנאים מוקדמים, על בסיס ההסכמות מ-2001. השר ליברמן אמר כי נמשכים הסידורים האחרונים לקליטת אוניות ברציף מספנות ישראל בחיפה.

שר האוצר נתניהו אמר כי לא היה שום הסכם היכול להגביל את המממשלה בבואה לייעל את המשק באמצעות תחרות. הצדדים ישובו וייפגשו במוצאי שבת. לפני הפגישה אמר פרץ, כי הוא הגיע בערב יום הכיפורים "לפגוש שר אוצר שמרגיש כמו אלוהים, שר אוצר שפיתח תרבות של שקר והסתה, תרבות של שבירת הסכמים. שר ששיכרון הכוח שלו גורם למשק לשלם מחיר יקר".

מוקדם יותר אתמול הסתיימה פגישה בין נתניהו לשר הבריאות, דני נוה, בעניין הקיצוץ במשרדו, ללא בתוצאות. בקול ישראל דווח כי שני השרים ייפגשו שוב לאחר החג.

כתבי "הארץ" מוטי בסוק וחיים ביאור מוסיפים:

במקביל לשביתה הקשה בנמלים מאיימת ההסתדרות להחריף בהדרגה את העיצומים והשביתות במגזר הציבורי. אחרי יום הכיפורים עומדים להתחיל בשיבושים עובדי המינהל והמשק, ועובדי המעבדות בבתי החולים הממשלתיים. יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, שלמה שני, אמר: "אנו נערכים למאבק ארוך".

ועדי העובדים ברשויות המקומיות הונחו שלשום, על ידי יו"ר הסתדרות הפקידים, לאון מורוזובסקי, "להיערך לשביתה עקב כוונות משרד האוצר לפגוע באופן חד צדדי בתנאי ההעסקה והפנסיה של עובדי הרשויות". מורוזובסקי אמר כי השיבושים ברשויות המקומיות, שבהן מועסקים 80 אלף עובדים, "יתקיימו באופן שלא יפגע בהכנות לקיום הבחירות לרשויות, שנקבעו ל-28 באוקטובר הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully