וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נפתח בירידה קלה בנאסד"ק

3.3.2000 / 20:00

ציפיות בוול סטריט להורדת ריבית של הפדרל ריזרב; סאיטקס צפויה לרכז עניין לאחר שפירסמה דו"חות; אי.סי.איי הודיעה על עסקה בהיקף של 11 מיליון דולר

רמי קפלן

החוזים העתידיים על מדד הנאסד"ק נסחרים כעת בעליות קלות של כ-0.3% על רקע הציפיות למהלך של הורדת ריבית מצד הפדרל ריזרב, לנוכח החולשה הבולטת אליה נקלעו השווקים לאחרונה.

המשקיעים, שציפו כבר אתמול למהלך של הפד, התבדו ושלחו את השוק לירידה של 4.3%. את הציפיות לקיצוץ בריבית עוד לפני הפגישה הרשמית הבאה של ועדת ראשי השווקים הפתוחים, שתתקיים ב-20 במארס, מזינה הודעת דובר הפד מתחילת השבוע כי הנגיד גרינספאן עומד לחזור בו מאמירתו מה-13 בחודש כי הוא לא חושב שאמריקה נמצאת כעת בתקופה של מיתון.

כמו כן, בסוף השבוע שעבר אמר בכיר לשעבר בבנק הפדרלי, המועסק כמנהל בכיר בבית ההשקעות בר סטרנס, כי קיים סיכוי של 60% שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית בארה"ב בשבוע הקרוב.

מעניין יהיה לראות היום אם אכן יבצע הבנק המרכזי את המהלך, ואם לא - כיצד יגיבו המשקיעים. צריך גם לזכור שרמת השפל בה נמצא היום השוק מגבירה דווקא את המוטיבציה לקנות מניות במחירים שנתפשים כמחירי "מציאה".

אם השוק היום אכן יעלה, תהיה זאת הזדמנות טובה למניות הישראליות הכבדות להתאושש מעט מן המכות שספגו לאחרונה. אתמול רשמו המניות האלה ירידות חדות במחזורים גדולים. נציין כי מניית צ'ק פוינט, שירדה אתמול ב-9.1%, איבדה מאז ה-15 בפברואר כ-23%, ומרקורי, שצנחה אתמול ב-11.7%, איבדה מאותו תאריך 24%.

הגדילה לעשות מניית קומברס, שצנחה מאז אמצע החודש ב-32% ואתמול ב-8.6%. זאת, למרות דו"ח שפירסם בית ההשקעות סלומון סמית ברני לפני מספר ימים, בו ציינו האנליסטים כי לחששות מפני קשיים בדרך ליישום רשתות תקשורת מסוג הדור השלישי ומכירות נמוכות של מכשירים סלולריים אין כל השפעה על עסקי הליבה של החברה.

חברת סאיטקס, שפירסמה את דו"חותיה הכספיים אתמול, צפויה לרכז היום עניין. החברה הודיעה כי היא יוצאת משניים ממיזמי הדפוס המובילים שלה - VIO, מיזם אינטרנט לאספקה של ציוד דפוס, וקאראט, שותפות עם KBA הגרמנית ליצירת מכונת דפוס דיגיטלית באיכות גבוהה. סאיטקס יוצאת משני המיזמים ללא תמורה ממשית, לאחר שהשקיעה בשניהם כ-55 מיליון דולר.

בשורה התחתונה דיווחה סאיטקס על מכירות של 64 מיליון דולר ברבעון - ירידה של 67% לעומת הרבעון המקביל - והפסד נקי של 15.9 מיליון דולר או 40 סנט למניה, גרוע ב-2 סנט מהתחזיות. התוצאות לרבעון כוללות את שתי הפעילויות שעדיין נשארות חלק מסאיטקס, פעילות הדפוס הדיגיטלי (SDP) ופעילות הדפוס בפורמט רחב (סאיטקס ויז'ן). במסחר בתל אביב נרשמת ירידה של 7% בסאיטקס.

ידיעה נוספת שעשויה לעניין היום את המשקיעים היא על חברת אינווייב (InnoWave) , החברה הבת של אי.סי.איי, שהודיעה היום כי תספק לחברת טלמקס מקסיקו מערכות גישה אלחוטיות רחבות פס בעסקה בהיקף של 11 מיליון דולר.

כזכור, אינווייב, שלפי בית ההשקעות יו.בי.אס ורבורג שווה כ-170 מיליון דולר, היתה אמורה להיות החברה הראשונה מתוך חמש החברות הבנות של אי.סי.איי שמונפקת, ואולם לא נראה כי אי.סי.איי תצליח לבצע מהלך שכזה בתקופה הקרובה - לא עם אינווייב ולא עם החברות הבנות האחרות שלה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully