וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמאס: גדר ההפרדה לא תמנע פיגועים

רויטרס

3.10.2003 / 11:53

בהצהרת הארגון נטען: הגדר תתמוטט כמו חומת ברלין. ח"כ שריד: את תוואי הגדר הכתיב מופז ולא צה"ל, שאלופיו "שותקים כמו כבשים". 3 פלסטינים נפצעו בקבטיה

ארגון החמאס אמר היום כי גדר ההפרדה לא תצליח למנוע התקפות נגד ישראל. בהצהרה שפרסם הארגון בעזה, נטען כי "הגדר לא תגן על הישות הציונית, ולא תעצור את התקפות ההתנגדות. יבוא היום בו הגדר תתמוטט, כמו חומת ברלין".

בהצהרה נטען עוד כי גדר ההפרדה "תעורר כעס פלסטיני נוסף ותזין את רוח ההתנגדות... הגדר תקרע את הגדה המערבית, תגזול שטחים נרחבים ותיצור איזורי חיץ בהם יחיו מאות אלפי פלסטינים בבתי כלא גדולים. המשמעות היא שיהיה בלתי אפשי להקים ישות פוליטית פלסטינית, ומפת הדרכים תיכשל".

הצהרת החמאס מצטרפת לביקורת הקשה שנשמעה ברשות הפלסטינית בעקבות החלטת ממשלת ישראל השבוע לאשר את תוואי הקטע המרכזי של גדר ההפרדה. יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, תקף את הגדר וכינה אותה "גדר גזענית" שבנייתה תפוצץ את תהליך השלום. ערפאת קרא לחברי בקוורטט, ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם, להתערב ולמנוע את הבניה. ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, צוטט בעיתון הרשות הפלסטינית, "אל איאם", באומרו כי ישראל הוכיחה שאינה רצינית בכוונותיה להגיע לשלום, ומנסה להקים גבולות פוליטיים כדי למנוע הקמת מדינה פלסטינית.

גם מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, אמר אתמול כי "הנשיא עדיין חושב כי הגדר מהווה בעיה. העובדה שישראל החליטה שהגדר תוקם על שטחים פלסטיניים מטרידה אף היא". הממשל טרם החליט האם לקצץ את עלות הקמת גדר ההפרדה ועלות הקמת יחידות הדיור החדשות בשטחים מהערבויות האמריקאיות המגיעות לישראל. עם זאת, וושינגטון נמנעה מלהגיב שלשום על החלטת הממשלה בנוגע לתוואי גדר ההפרדה.

ח"כ יוסי שריד (מרצ) אמר היום, כי תוואי גדר ההפרדה שאישרה הממשלה אינו זה שהוצע על ידי מערכת הביטחון. בקול ישראל דווח ששריד אמר שהתוואי הוא זה שהוצע על ידי שר הביטחון, שאול מופז, בעוד צה"ל קידם הצעה שונה לגמרי. שריד השווה את מרבית אלופי צה"ל "לכבשים שהשתיקה מאפיינת אותם".

ישראלי נפצע קל בחברון

ישראלי נפצע היום באורח קל מיידוי אבנים בחברון. האיש, תושב ירושלים בן 20, הותקף במרכז העיר ליד בית הדסה.

שלושה פלסטינים נפצעו הבוקר מירי חיילי צה"ל בעיירה קבטיה מדרום מזרח לג'נין. השלושה הועברו לטיפול רפואי בבית חולים בישראל.

בקול ישראל דווח כי כוח צה"ל הגיע בעקבות מידע מודיעיני למסעדה במרכז הכפר. גורמים פלסטיניים מסרו כי החיילים כיתרו את המסעדה, ודרשו מיושביה לצאת בידיים מורמות. כמה מהנוכחים ניסו להמלט מהמקום דרך דלת אחורית, החיילים ביצעו נוהל מעצר חשוד, וירו לעבר הפלסטינים שניסו להמלט. אחד מהם נפצע באורח קשכ, ושניים באורח בינוני. במהלך הפעילות עוכבו לחקירה כ-30 מבאי המסעדה.

במבצעי מעצרים אחרים בשטחים נעצרו הלילה 16 פלסטינים באזור שכם וחברון. תקריות ירי אירעו הלילה בהתנחלות פסגות ובאזור רפיח. לא היו נפגעים.

"הארץ" דיווח כי פלסטיני בן 63 נהרג הלילה מירי חיילי צה"ל במחנה הפליטים רפיח שבדרום רצועת עזה. מקורות פלסטיניים מסרו כי האיש נהרג שעה ששוחח עם חברים מחוץ לביתו. מקורות ביטחוניים ישראליים אמרו כי במקום היו חילופי אש בין חיילים לפלסטינים חמושים, אך לא ידוע אם בירי נהרג איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully