וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 23 ערבים ישראלים ישוחחרו בעסקה עם החיזבאללה

יוסי מלמן וצבי הראל

3.10.2003 / 8:30

האגודה למען אסירים ביטחוניים ישראלים לוחצת על החיזבאללה לדרוש שחרור האסירים, בהם רוצחי חיילים בשנות ה-80. בישראל מכחישים

האגודה למען אסירים ביטחוניים אזרחי ישראל מוסרת, כי ישראל תשחרר בעסקה עם החיזבאללה גם 23 ערבים ישראלים המרצים עונשי מאסר ארוכים. בין האסירים המיועדים לשחרור גם שמונה שהורשעו ברצח חיילים בשנות ה-80. מזכירת האגודה מסרה לקול ישראל כי אנשי האגודה לחצו על הרשות הפלסטינית לדרוש מאנשי החיזבאללה להתנות את העסקה בשחרור הערבים הישראלים.

גורם ישראלי בכיר הכחיש את הטענה, ומסר כי שחרור אסירים ישראלים לא עלה, ולא יעלה לדיון עם החיזבאללה. לדבריו, ישראל דורשת מידע במו"מ מידע גם על הנווט השבוי רון ארד. בתוך כך מסרו הבוקר גורמי ביטחון כי המו"מ בין ישראל לחיזבאללה על עיסקת חילופי השבויים הגיע לשלב מכריע.

"לציבור זכות לדעת מיהו טננבאום"

בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר אתמול לפרסם כי "הארץ" הגיש עתירה בבקשה להסיר את צו האיסור הגורף שבתי משפט הטילו בשלוש השנים האחרונות על נפילתו בשבי של אלחנן טננבאום, המוחזק בידי החיזבאללה בלבנון. השופט אורי שוהם, התיר לפרסם את עצם הגשת העתירה. ביום שלישי צפוי להימשך הדיון, שבסיומו אמורה להתקבל ההכרעה.

פרקליטי "הארץ", עורכי הדין פז מוזר ושלומית רויטמן, הגישו את בקשתם בתחילת השבוע. בעתירת "הארץ" נאמר: "לציבור זכות לדעת מיהו טננבאום, באילו נסיבות הגיע ללבנון ובאילו נסיבות הגיע למצב בו העמיד את עצמו בפני סכנת חטיפה". כמו כן נטען כי "כאשר על הפרק נרקמת ומתגבשת עסקה לחילופי שבויים בתמורה לשחרורם של מאות עצירים ואסירים ביטחונייים ובכל זה השייח עובייד ומוסטפה דיראני, אשר משמשים קלפי מיקוח בעלי חשיבות אדירה בייחוד לצורך השבתו של הנווט רון ארד, אין עוד מקום לקיומו של צו איסור פרסום כה גורף". מוזר אמר בדיון כי המצב הנוכחי בו קיים צו איסור פרסום גורף אינו ראוי, ופרסום הפרטים המבוקשים לא יגרום לפגיעה בביטחון המדינה או בביטחונו של טננבאום.

פרקליט המשפחה, עו"ד רועי בלכר, טען כי כל אינפורמציה שתתפרסם אודות חטיפתו של טננבאום עלולה לסכן את חייו ואת עסקת השבויים ועלולה להעמידו שוב בחקירות קשות מצד חוטפיו מהחיזבאללה, שהם "חיות אדם". בלכר הוסיף כי מצבו הבריאותי של טננבאום קשה. לדבריו, המשפחה מבקשת לעכב את הפרסום בשבועיים.

נציגת המדינה, מנהלת המחלקה לעניינים ביטחוניים במשרד המשפטים, דבורה חן, הדגישה בדיון ובראיונות לתקשורת כי אין לה מעורבות בכל הנוגע ל"הליך האזרחי" - צו איסור הפרסום שהוצא לבקשת המשפחה בטענה של פגיעה אפשרית בצנעת הפרט ומכוח חוק היסוד כבוד האדם וחירותו.

הרב הצבאי הראשי: אין לשחרר אסירים תמורת גופות

ערוץ 1 חשף אמש כי הרב הצבאי הראשי, תא"ל ישראל וייס, כתב לפני שבועיים פסק הלכה בעניין חילופי השבויים עם חיזבאללה שנשמר עד עתה בחשאי. בפסק ההלכה, המתפרש על פני שני עמודים, מכיר הרב וייס בערך של פדיון שבויים אולם הוא קובע כי "אסור לשחרר אסירים אם קיים חשש שיחזרו לעסוק בפעילות טרור".

הרב מוסיף כי "שחרור כזה אפשרי רק אם התמורה שתתקבל היא משמעותית ביותר, למשל: הבטחה להפסקת אש". לדבריו, אסור לשחרר אסירים חיים בתמורה להחזרת גופות של חללים המוחזקים בידי האויב, וכי במקרה כזה מותר להחזיר רק גופות תמורת גופות, כפי שנהגה ישראל עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully