וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות בטרה במגעים למכירת השליטה לפי שווי 60 מיליון דולר

3.3.2000 / 20:00

החברה, שבבעלות 38 משפחות פרטיות, מנהלת מגעים עם גורמים משוק החלב בארץ ובעולם - כך מדווח "מעריב"

סקירת עיתונים / מעריב
ltpgt
חברת טרה, שבבעלות 38 משפחות פרטיות, מנהלת מגעים עם גורמים שונים משוק החלב בארץ ובעולם בדבר הכנסת שותף אסטרטגי בשיעור של יותר מ-51% - כך מדווח "מעריב".
lt/pgt

ltpgt
הכנסת השותף תתבצע לפי שווי חברה של יותר מ-60 מיליון דולר לפעילות החברה (לא כולל הנדל"ן). את הליך המכירה מטעם טרה מלווה חברת טהורי בית-השקעות, שבראשות דן טהורי.
lt/pgt

ltpgt
טרה, שהוקמה בשנת 1942, מדורגת במקום השלישי בתחום מוצרי החלב בארץ (אחרי תנובה ושטראוס), ושנייה בתחום עיבוד החלב. מנכ"ל החברה הוא אהרן לבנון.
lt/pgt

ltpgt
בעבר פורסמו ידיעות על מגעים שניהלה טרה להכנסת שותף אסטרטגי לחברה בשיעור נמוך, בין השאר עם חברה אירופית, ואולם כעת מדובר בהחלטה אסטרטגית שקיבלו בעלי המניות בחברה למכור יותר מ-51% ממנה, זאת בעיקר בשל רצונם להקים מחלבה חדשה בדרום, צעד שיאפשר את הגדלת הפעילות, התייעלות ושיפור הרווחיות.
lt/pgt

ltpgt
ברכישת המניות צפויות להתעניין בעיקר חברות מתחום החלב מהארץ ומהעולם, ובהן תנובה, שטראוס ואסם-נסטלה. בכל מקרה יהיה צורך באישור של הממונה על ההגבלים העסקיים.
lt/pgt

ltpgt
שוק החלב בישראל מוערך ביותר ממיליארד דולר בשנה. טרה סיימה את שנת 2000 עם מכירות של יותר מ-100 מיליון דולר (כ-10% מהשוק). החברה מחזיקה בכ-10% משוק הגבינות הלבנות הרכות בארץ, הנאמד בכ-500 מיליון שקל בשנה.
lt/pgt

ltpgt
החברה מעסיקה במפעל בתל אביב כ-400 עובדים. לפני כמה חודשים החליטה הנהלת החברה להעביר את המפעל לאזור התעשיה נועם הסמוך לנתיבות. במקום תוקם מחלבה חדשה בהשקעה של כ-50 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
הקרקעות שיפונו בתל אביב (סמוך לנתיבי איילון) יישארו בבעלות בעלי המניות הנוכחיים בחברה, ובכוונתם להקים במקום פרויקט משרדים בהיקף של עשרות אלפי מ"ר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully