וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: הרשות הפלסטינית הופכת ליישות טרוריסטית

3.3.2000 / 20:00

לדברי מופז יש הסלמה בפעולות טרור נגד חיילים ואזרחים; ברגותי: לא אפסיק את האינתיפאדה, גם אם ערפאת יורה לי לעשות זאת; צה"ל כיתר את קלקיליה בעקבות יריות על מאבטח ישראלי

הרמטכ"ל, רב אלוף שאול מופז, אמר היום כי הרשות הפלסטינית הופכת ליישות טרוריסטית. "ההסלמה בחודש האחרון נובעת מכך שקצינים בכירים משתתפים באלימות, וישנה תמיכה ברורה של השלטון וערפאת עצמו בטרור", אמר בהרצאה בפני חבר הנאמנים של הסוכנות.

לדבריו, יש הסלמה בפעולות הטרור נגד חיילים ואזרחים ומעורבים בהם בכירים ברשות, בתמיכה ברורה בערפאת. "הפלסטינים מדברים בשני קולות, מצד אחד הם אומרים שהם פועלים להפחית את האלימות ומצד שני מדרבנים את התנזים, הפת"ח והחמאס", אמר מופז. באשר למצב בצפון מזהיר הרמטכ"ל, כי ישראל לא תוכל להתאפק עוד זמן רב ותיאלץ להגיב על ההתקפות.

מופז אמר עוד, שהסיבה להסלמה גם אצל הפלסטינים וגם בגבול הצפון היא הרצון לקרוא תיגר על הממשלה החדשה כדי להשיג הישגים מדיניים.

צה"ל שב וכיתר את העיר קלקיליה לאחר פיגוע הירי הבוקר, בו נפצע מאבטח ישראלי. המאבטח, בן 25, שמר על פועלים בכביש חוצה ישראל, ונפצע באורח קל בידו וברגלו מיריות שנורו מתוך שטח קלקיליה.

לטענת הפלסטינים, ילדה בת חמש נפצעה הבוקר מירי של חיילי צה"ל בחאן יונס. הם הוסיפו כי בעת הפגיעה שהתה הילדה בגן ילדים בעיר. מוקדם יותר היום נעצרו ארבעה פלסטינים בכפר עזון, בגזרת רמאללה. הארבעה חשודים ביידוי אבנים לעבר כלי רכב ישראליים.

"האינתיפאדה תימשך עד לשחרור כל האדמות"

כתבנו שי שריג מוסיף:

מזכיר הפתח בגדה המערבית, מרוואן ברגותי, מכריז כי גם אם יאסר ערפאת יורה לו להפסיק את האינתיפאדה או להקפיאה, הוא יתנגד לכך. ברגותי מדגיש כי לא מדובר בקריאת תיגר או מרי נגד ערפאת, אלא באופציה האסטרטגית של העם הפלסטיני - להמשיך באינתיפאדה עד לשחרור כל האדמות הפלסטיניות והקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

ברגותי, אשר מנהיג את אינתיפאדת אל-אקצה הנכנסת לחודשה השישי, מגלה בראיון לעיתון "א-שרק אלאווסט", כי האבנים אותם מיידים הפלסטינים נגד הישראלים, מגיעות במשאיות. "על כל משאית מלאה באבנים אנו משלמים את דמי ההובלה, בסך 100 שקלים".

ברגותי מודה כי הוא חש את כאבם של נפגעי האינתיפאדה, גם אם מדובר בישראלים. אבל, הוא מוסיף, "אני שוכח זאת מיד, כשאני נזכר בכאבנו אנו ובטרגדיה העוברת עלינו. האינתיפאדה תימשך עד לשחרור האדמה והכרזה על מדינה פלסטינית". לדעתו, המדינה הפלסטינית תוקם מקסימום תוך שלוש שנים.

ברגותי נשאל כיצד יגיב אם ערפאת יורה על הפסקת האינתיפאדה וענה: "ערפאת לא ייתן הוראה שכזו, משום שהוראה כזו היא אסון לפלסטינים. אני אסרב, וכולנו נסרב. האינתיפאדה היא האופציה האסטרטגית של העם הפלסטינית והיא תימשך עד לשחרור כל האדמות הפלסטיניות ועד להכרזת מדינה הפלסטינית".

ברגותי מכחיש את הפרסומים בישראל, לפיהם ערפאת אמר לו להתעלם מהוראותיו הנוגעות לצמצום היקף האינתיפאדה. הוא מדגיש כי אין לו שאיפות לעמוד בראש הרשות הפלסטינית לאחר ערפאת. עוד הוא מוסיף כי הוא מודע לכך שישראל מתכננת להתנקש בו. "בכל פעם שערפאת רואה אותי, הוא מייעץ לי להיזהר מכך". הוא מדגיש כי
שיתוף הפעולה עם ארגון החיזבאללה בלבנון הוא כללי בלבד.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully