וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסנט התחייבה לצמצם את הפסדיה בשלושת הרבעונים הקרובים

3.3.2000 / 20:00

זאת כתנאי לקבלת ההלוואה בסך 6.5 מיליארד דולר; בניירות שהגישה לוסנט לרשות ניירות ערך בארה"ב התחייבה להגביל את הפסדיה ל-2.35 מיליארד דולר

יהודה שויצר

יצרנית ציוד התקשורת לוסנט הודיעה כי בכוונתה לצמצם את הפסדיה בשלושת הרבעונים הקרובים ל-2.35 מיליארד דולר. כחלק מההסכם על הלוואת המימון, בסך 6.5 מיליארד דולר, שקיבלה לפני כשבוע, הסכימה לוסנט לעמוד בתנאי זה.

בניירות שהגישה לוסנט לרשות ניירות ערך בארה"ב פירטה את תנאי ההלוואה. לוסנט הודיעה כי ההפסד אליו תתייחס החברה יהיה EBITDA, כלומר לפני ריבית, מס, פחת והפחתות. בחישוב ההפסדים לא ייכללו ה-1.6 מיליארד דולר אותם תוציא על תהליך ההבראה וכן לא תכליל הכנסות מהספין אוף המתוכנן של Agere. מסגרת ההסכם תהיה שלושת הרבעונים שיסתיימו ב-31 בספטמבר.

לפני כשבוע קיבלה לוסנט, ברגע האחרון לפני הורדת דירוג האשראי שלה, הלוואה בהיקף של 6.5 מיליארד דולר.

בהודעה נמסר כי בנקי ההשקעות ג'יי.פי מורגן וסלומון סמית ברני מארגנים ללוסנט תוכנית הלוואה בהיקף של 4.5 מיליארד דולר. התוכנית כוללת חידוש קו אשראי של 2 מיליארד דולר והלוואה נוספת בסך 2.5 מיליארד דולר, הקשורה למכירה המתוכננת של חטיבת הסיבים האופטיים של לוסנט, שהכנסותיה מסתכמות ב-2 מיליארד דולר לשנה. במקביל מנסה לוסנט לארגן קו אשראי נוסף של 2 מיליארד דולר לתקופה של 5 שנים.

לפני שלושה שבועות קיבלה לוסנט הורדות דירוג מחברות האשראי מודי'ס ו-S&P. מודי'ס אף מסרה כי אם לוסנט לא תצליח לחדש את קו האשראי, תישקל הורדת דירוג החוב של החברה אל מתחת לרמת השקעה. הורדת הדירוג ל"זבל" היתה גורמת לייקור עלות הלוואות החברה, ועשויה היתה למנוע מלוסנט למכור איגרות חוב קונצרניות קצרות, שהן סוג של חוב.

בחודש שעבר הודיעה החברה כי תרשום הפרשה של 1.6 מיליארד דולר על שינויים מבניים בחברה. עוד הודיעה על קיצוץ כוח העבודה שלה ב-10% - או 10,000 עובדים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully