וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליר פורסט גייסה כ-12 מ' ד' בהובלת קרן ההשקעות של דויטשה בנק

3.3.2000 / 20:00

השלימה את חלקו הראשון של הגיוס השני; בחברה, המפתחת כלי תוכנה לניתוח והצגה ממוקדת של כמויות מידע גדולות, השקיעו גם בעלי המניות הקיימים- פולריס, וולדן והרבורווסט פרטנרס

אלון תבור

חברת הסטארט אפ הישראלית קליר פורסט הודיעה היום על השלמה חלקית של סבב גיוס ההון הפרטי השני, בהיקף של כ-12 מיליון דולר. מדובר בחלקו הראשון של הסבב, שבמקור היה אמור להיות בעל היקף של כ-15 מיליון דולר ואשר בו החלה החברה עוד לפני אוקטובר 2000.

את ההשקעה הנוכחית הובילה קרן ההשקעות של דויטשה בנק, Deutsche Bank eVentures, עם השקעה של 4 מיליון דולר, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים ובהם קרנות ההון סיכון פולריס, וולדן ישראל, הרבור ווסט פרטנרס, ואחרים.

קליר פורסט עוסקת בפיתוח פתרונות תוכנה המיועדים לאפשר למשתמשים לקלוט ולהבין ביעילות כמויות נרחבות של מידע טקסטואלי. טכנולוגיה זו מסוגלת בעצמה לקרוא ולהבין מסמכי טקסט, תוך זיהוי מושגים מרכזיים וטיב ההקשרים הלוגיים והלשוניים הקיימים בינם.

התוצר שמסופק למשתמשי הקצה הוא מעין מפה של "מרחב המידע", המתארת את הקשרים בין הנושאים השונים והתכנים המצויים בטקסט. המפה מהווה למעשה סיכום של הידע המצוי במכלול המסמכים, באופן שמאפשר מצד אחד קבלה של התמונה הגדולה המשתקפת מתוך כמויות הטקסט הגדולות, ומצד שני גם גישה מהירה ונוחה לפרטים. כך, נחסך מהמשתמש זמן יקר והוא מקבל מידע באיכות משופרת.

החברה נוסדה ב-1997 תחת השם אינסטינקט תוכנה, על ידי רונן פלדמן, אחד החוקרים הבולטים בתחום כריית הידע, ויונתן אומן, מומחה בתחום המחשוב המקבילי המבוזר. בין לקוחות החברה נמנות כמה חברות Fortune 500, ובהן גם ג'נרל מוטורס, פורד, דאו כמיקלס, קודאק, ואחרים.

סיבוב גיוס זה נעשה בתקופה בה קליר פורסט חותמת על הסכמי שיתוף פעולה עם גורמים פיננסיים בולטים בשוק הבינלאומי, כמו דאו ג'ונס ו-Comtext, ומרחיבה בכך את מאגר המידע המיועד לשימוש לקוחותיה. כספי הגיוס ישמשו את קליר פורסט לחיזוק תחום המכירות והשיווק ולחזק את השירותים והתמיכה הניתנים ללקוחותיה הקיימים.

לדברי ברק פרידור, מנכ"ל קליר פורסט, "קרן ההשקעות של דויטשה בנק, כיועצת פיננסית, תוסיף לנו ערך רב. היא תעצים את יכולות המכירה שלנו ותיתן לנו גישה ללקוחותיה ולספקיה, ולשוק השירותים הפיננסים כולו".

בעקבות הסבב יצטרף לחבר המנהלים של קליר פורסט פייר סורקה, מנכ"ל קרן Deutsche Bank eVentures. לדברי סורקה, "אנו מזהים הזדמנויות עסקיות רבות למוצרי קליר פורסט ומאמינים כי ביכולתה לספק את הביקוש הזה ולצאת לצמיחה אדירה".

בין המשקיעים המרכזיים בחברה הקרנות פולריס, וולדן ישראל, הרבורווסט פרטנרס ובנק השקעות סוליד. היא מעסיקה כ-80 עובדים, במשרדים הראשיים בניו יורק, ובמשרדי מחקר ופיתוח באור יהודה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully