וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלונות הים התיכון תגייס 11 מיליון שקל בהנפקת זכויות בכדי לעמוד בכללי השימור

3.3.2000 / 20:00

חלק מהסכום יחזור לבעלי השליטה כהחזר הלוואת בעלים ; בחברה מתכננים גיוס הון נוסף אם הגיוס הנוכחי לא יאפשר להם לעמוד בכללי השימור

שלומי גולובינסקי
ltpgt
דומה כי אין תקופה קשה מזו לצאת לגיוס הון לחברה מסוגה של מלונות הים התיכון. המשבר הקשה אליו נקלעו סקטור המלונאות בכלל והחברה בפרט, שעמדה (ועומדת עדיין) על סף פשיטת רגל, לא מאפשר לחברה לבצע גיוס הון בדרך אחרת מאשר בדרך של הנפקת זכויות. גם הקיפאון העמוק אליו שקע שוק ההנפקות והגיוסים לא מועיל לחברה, כמובן.
lt/pgt

ltpgt
מכל מקום, מלונות הים התיכון, שבשליטת משפחת שקד ונחושתן נכסים של לוי קושניר הנסחרת כיום לפי שווי של 7.4 מיליון שקל, יוצאת לגיוס של 11 מיליון שקל, שאמור לפתור את בעיית שווי ההחזקות הנמוך של הציבור בחברה ולעזור לה לסגור את הגירעון בהון העצמי שלה שמגיע לכ-4 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
בעלי השליטה בחברה כבר התחייבו לנצל את כל הזכויות שיוקצו להם ולהמיר אותן למניות, כך שהסכום המינימלי שתגייס החברה מסתכם ב-7.2 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, בעלי העניין במלונות הים התיכון לא ממש נפרדים מ-7.2 מיליון שקל. חלק ניכר מהסכום שיזרימו לחברה יחזור לכיסם באמצעות החזר הלוואת בעלים בהיקף של 4.2 מיליון שקל שתבצע מלונות הים התיכון מיד לאחר סיום הגיוס.
lt/pgt

ltpgt
יתרת תמורת ההנפקה, כ-6.8 מיליון שקל, אמרוה לשמש את החברה לתפעול מלון כרמל בנתניה שהוא למעשה הנכס היחידי שלה. המלון מכיל 330 חדרים, כאשר 294 חדרים מתוכם נמכרו ו-36 יחידות נותרו בבעלות החברה ומשמשים אותה להשכרה.
lt/pgt

ltpgt
במהלך השנים האחרונות הצליח המלון לשמור על רמת תפוסה של כ-66%, אולם החל מחודש ספטמבר, עם פרוץ האירועים הבטחוניים, ירדה התפוסה במלון באופן משמעותי. התפוסה כמובן גם באה לידי ביטוי במצבת כוח האדם של המלון. בסוף חודש ספטמבר העסיק המלון 104 עובדים, אולם כיום מעסיק המלון 71 עובדים בלבד, שהם המינימום הנדרש להפעלתו.
lt/pgt

ltpgt
במלונות ים התיכון מעריכים כי החברה תסיים את הרבעון הרביעי של השנה עם הפסד תפעולי של 3 מיליון שקל. ההפסד הזה יגדיל כמובן את הגירעון בהון העצמי, ולכן בהחלט ייתכן כי גיוס ההון הנוכחי לא יעביר את החברה להון עצמי חיובי.
lt/pgt

ltpgt
במקרה כזה הסכימו בעלי השליטה בחברה לבצע גיוס הון נוסף בדרך של הנפקת זכויות או הקצאה פרטית, כדי למנוע את השעיית מניות החברה מהמסחר בבורסה של תל אביב.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully