וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל והחיזבאללה מכחישים הפסקת המו"מ

2.10.2003 / 0:09

גורמים בירושלים ובלבנון דחו הפרסומים לפיהם ישראל מתנה את המשך השיחות בקבלת מידע על רון ארד. חיים אברהם: אני מבין את הכאב של משפחת ארד, אבל רוצה את בני בבית

בישראל ובחיזבאללה הכחישו אמש את הפרסומים לפיהם ישראל השעתה את השיחות עם ארגון החיזבאללה בעניין חילופי השבויים, והיא מתנה את המשך המו"מ בקבלת מידע על הנווט השבוי רון ארד. תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה, "אל מנאר", מסרה כי הדיווחים חסרי שחר. "הארץ" דיווח כי גם מקורות מדיניים בירושלים מסרו שמדובר בדיסאינפורמציה, וכי המגעים מתנהלים כרגיל ללא שינוי בהצעות של ישראל.

מוקדם יותר אתמול אמר גורם בכיר המקורב לחיזבאללה לסוכנות הידיעות "רויטרס", כי ישראל השעתה את השיחות על חילופי השבויים עם החיזבאללה, עקב ההתנגדות הציבורית בישראל לכל עסקה שלא תכלול את שחרורו או מידע על גורלו של ארד. "המתווכים הגרמנים הודיעו לחיזבאללה כי ישראל הפסיקה את המו"מ עד להכללתו של ארד בעסקה", אמר הגורם, שביקש להישאר בעילום שם. החיזבאללה השיב כי לא ידוע לו היכן מוחזק ארד, אך הוא מוכן להמשיך לחפש אחריו.

על פי דיווחי החיזבאללה, אמורה ישראל לקבל לידיה את האזרח אלחנן טננבאום ואת גופות שלושת החיילים החטופים בני אברהם, עדי אביטן ועומר סוואד. זאת, בתמורה לשחרורם של כ-15 לבנונים בהם השייח עבד אל-כרים עובייד ומוסטפה דיראני, וכן מאות אסירים פלסטינים. גרמניה הציעה גם לשחרר אזרח איראני ושני לבנונים, שהורשעו ברצח מתנגד משטר איראני, תמורת מידע מאיראן על רון ארד. ראש צוות המו"מ לשבויים ולנעדרים, אילן בירן, עידכן שלשום את ראש הממשלה, אריאל שרון, בפרטי המגעים האחרונים שניהל עם המתווכים הגרמנים בעסקה.

חיים אברהם, אביו של החייל בני אברהם, אמר אמש בראיון לערוץ 10: "אני מבין את הכאב של משפחת ארד ושל כל המשפחות, אבל בגמרא כתוב שאדם קרוב אצל עצמו, ואני רוצה את בני בבית". לדבריו, הוויכוח הציבורי בעניין חשוב, אבל יש לקיים אותו בקרב הציבור בלבד ולאפשר למקבלי ההחלטות לפעול. "שלא יעשו רצח אופי לאף אחד מהחטופים", אמר. "צריך להחזיר אותם הביתה".

מסע ציבורי למניעת שחרורו של דיראני

כתב "הארץ", ים יהושע, מוסיף:

העמותה למען שחרור רון ארד ומשפחת ארד הכריזו במסיבת עיתונאים שכינסו אתמול, על פתיחת מסע מחאה ציבורי למניעת שחרורו של מוסטפה דיראני בעסקת השבויים המתגבשת עם חיזבאללה.

לדברי המשפחה, שיאו של המסע יהיה בעצרת שתתקיים בתל אביב ב-16 באוקטובר, יום השנה ה-17 לנפילת הנווט בשבי. בנוסף, המאבק יכלול עצומה שתפורסם באינטרנט, חלוקה של חצי מיליון מדבקות בתחנות דלק וחלוקת בלונים כחולים.

אחיו של רון, דודו ארד, אמר כי "המשפחה אינה רוצה לצאת למסע כזה אבל אין לנו ברירה משום שאנו מבינים כי קברניטי המדינה לא עושים הכל כדי להחזיר את רון הביתה ולמעשה מפקירים אותו".

שלשום דחה בג"ץ לשבוע הבא את הדיון בעתירת המשפחה להוציא צו ביניים שיאסור על חילופי שבויים כל עוד רון ארד אינו חלק מהעסקה. השופטים אמרו כי אם יתעורר צורך דחוף לקיים את הדיון הוא יכונס עוד לפני המועד שנקבע לו, ב-9 באוקטובר.

המדינה תעביר השבוע למשפחת ארד את דו"ח וינוגרד, שניתח את החומר שהצטבר על רון ארד מאז נפילתו בשבי. אחת ממסקנות הדו"ח היתה כי הנחת העבודה שצריכה להנחות את המדינה היא שארד עדיין בחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully