וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: חזרה לבית הספר בלי סדאם

1.10.2003 / 11:18

שנת הלימודים שנפתחה היום בעיראק מביאה איתה שינויים רבים בעיקר בכל מה שנוגע לאזכור השליט המודח. שמו נמחק מספרי הלימוד והתלמידים לא יצטרכו לזמר לכבודו

מיליוני תלמידים עיראקיים חזרו היום לבית הספר עם פתיחת שנת הלימודים. רבים ימצאו שינויים מרחיקי לכת במערכת החינוך: בכיתות, בספרי הלימוד ואפילו בדרכי ההוראה. ילדים לא יצטרכו להתחיל את יום הלימודים שלהם בדקלום דברי שבח לסדאם חוסיין.

אחרי עשור של סנקציות בינלאומיות, בתי ספר רבים בעיראק הפכו לרעועים, כאשר הכרחי לבצע בהם שיקום. בחודשים האחרונים עשרות אלפי קבלנים, שמונו על ידי ארה"ב, התחילו בתוכנית מסיבית של שיפוצים ובנייה מחדש. זמן רב יחלוף עד שיסתיים התהליך, אך עם פתיחת שנת הלימודים, ביותר מ-1,000 בתי ספר כבר הסתיימו השיפוצים.

גם ספרי הלימוד עוברים שיפוץ: סוכנויות האו"ם מדפיסות יותר מ-70 מיליון ספרי לימוד חדשים, המשמיטים אזכורים לסדאם חוסיין והאידיאולוגיה של מפלגת הבעת'. הספרים החדשים לא מוכנים עדיין, ולכן בבתי ספר רבים יתחילו השבוע ללמד עם הספרים הישנים, שמצונזרות בהם הפסקאות המתייחסות למשטר הישן. שיטות ההוראה השתנו גם הן: מאות מורים עברו הסבה מקצועית על ידי ארה"ב, בה הודרכו לעבור משיטות שינון מסורתיות לשיטות מערביות יותר אינטראקטיביות.

המורים העיראקיים ייאלצו למצוא פתרונות איך להסביר לילדים למה האיש שהם חונכו להעריץ עד לפני מספר חודשים - מתואר כעת כדיקטטור אלים, וכמו כן איך לענות על שאלות בנוגע לשליטת ארה"ב במדינתם. בבי.בי.סי דווח כי רבים מהתלמידים כלל לא יגיעו לבית הספר, כיוון שהורים ברחבי המדינה כל כך מודאגים מהמצב הביטחוני, ומעדיפים להשאיר את ילדיהם בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully