וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורניאו: המשטרה מאבדת שליטה, המהגרים נטבחים

3.3.2000 / 20:00

שבט הדאקיאס טובח במדורס, אוכלוסיית המהגרים, במטרה לגרש אותם מהאי; 118 גופות של מדורס ערופי ראש נמצאו ביום שני; המהגרים בורחים לג'ונגלים, אך חוזרים מחמת הרעב - ונרצחים

משטרת בורניאו מאבדת את השליטה על המהומות האלימות באי, השייך לאינדונזיה. עד כה נהרגו בעימותים האלימים באי כארבע מאות אנשים.

דובר המשטרה הודה כי השוטרים קיבלו הוראה לפתוח באש ללא אזהרה מוקדמת כלפי חשודים. ההוראה באה לאחר שבוע של התקפות אלימות של בני שבט הדאקאיס נגד המהגרים, המכונים מדורס. הדאקאיס אמרו כי לא יפסיקו את האלימות עד שיאלצו את המהגרים, המונים כ-60 אלף איש, לעזוב את אזור הקאלימנטן.

ההתפרצות האלימה הזו היא החמורה ביותר שידע בורניאו מאז שנת 1997 והיא מצטרפת לשורה של מתחים סביב אחזקת קרקע ומשרות באינדונזיה. הדאקיאס, בני שבט שעסקו באופן מסורתי בחקלאות, מרגישים מאויימים על ידי ההתפתחות הכלכלית המואצת באזורם ורואים במדורס, המהגרים, כפולשים תוקפניים.


ביום שני התרחש טבח באוכלוסיית המהגרים ו-118 גופות של בני המדורס נמצאו כשהן ערופות ראש. המשטרה האינדונזית מסרה כי בני שבט הדאקאיס התנפלו על שיירה מאובטחת של המדורס.

אלפי מהגרים נמלטים מאזור הקרבות ומתחבאים בג'ונגלים, אך לאחר מספר ימים ללא אוכל ומחסה הם חוזרים לערים. אחד מגורמי הרפואה באזור העריך כי 13 אלף מהגרים הובלו למחנות פליטים ועשרת אלפים מהם כבר הובלו בספינות אל מחוץ לאי.

לאחרונה הגיעו המדורס להסכמה עם הדאקיאס כי יוכלו לחזור לערים ומשם יפונו באופן מאורגן מחוץ לאזור. אבל מספר מדורס שעלו על ההסעות, בעיקר נשים וילדים, הובלו למגרש כדורגל בו נרצחו.

קציני משטרה באינדונזיה הגדירו את האווירה במקום כ"פאניקה מוחלטת" אחרי ההתקפה על שיירת המדורס. "ראשיהם נערפו, הם בותרו וגופותיהם ניקצצו", אמר אחד השוטרים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully