וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני טייסים נוספים הצטרפו לסרבנים

30.9.2003 / 22:23

רס"ן אשל ורס"ן יפתח הצטרפו למסרבים לפעול בשטחים. ח"כ אריאל: להחרים טיסות "אל על" שסרבנים מטיסים. סגן השר הנדל: להוציא מתכנית הלימודים סופרים שתמכו בהם

שני טייסים נוספים הצטרפו הערב למכתב הסרבנים. השניים הם רב סרן אשל, טייס קרב ותובלה, המשמש כטייס בכיר בחברת תעופה אזרחית, ורב סרן יפתח, טייס מסוקים לא פעיל.

בתוך כך, גוברות ההצעות לנקוט בצעדים חריפים במיוחד נגד הסרבנים. ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) קרא להחרים טיסות "אל על" בהן משמש כקברניט טייס סרבן. בגלי צה"ל דווח, כי אריאל אמר ש"חמשת הטייסים האלה, מעדיפים חיי מחבלים על חיי ישראלים. אם חלילה ייחטף מטוס אל על, אין לסמוך עליהם".

סגן שרת החינוך, צבי הנדל, קרא היום להוציא מתכנית הלימודים את יצירותיהם של הסופרים שעתרו לבג"ץ נגד הריגתם של האזרחים הפלסטינים בעזה.

הבוקר הגישה תנועת "יש גבול" ועימה קבוצת סופרים ואנשי רוח את העתירה, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בעניין פעולת ההתנקשות בחייו של בכיר החמאס סלאח שחאדה, בעזה ביולי אשתקד. בפעולה, שבה הטיל מטוס פצצה במשקל טונה, נהרגו שחאדה ו-14 אזרחים פלסטינים. העותרים - בהם הסופרים יזהר סמילנסקי, סמי מיכאל ורונית מטלון, והמשורר נתן זך - דורשים לבטל את החלטות הפרקליט הצבאי הראשי, והיועץ המשפטי לממשלה, שלא לפתוח בחקירה שנועדה לבדוק אם לא בוצעו עבירות פליליות. אחד העותרים אף איים לפנות לבית דין בינלאומי אם עתירתם לא תענה בארץ.

בראיון לקול ישראל, אמר הנדל כי "אנשי הרוח הרעה הזו נותנים גיבוי מוסרי לאוייבי ולשונאי ישראל. בכך, הם מוציאים עצמם מכלל ישראל, ולכן אסור להרעיל את ילדי ישראל בפרי עטם". השר פנה לאנשי משרדו כדי לבדוק אילו יצירות של אנשי הרוח נלמדים בבתי הספר.

שר החינוך לשעבר, ח"כ יוסי שריד, תקף את יוזמתו של הנדל. לדבריו, "מה שקורה כאן מזכיר לי משטרים מהגרועים ומהמסוכנים. מדובר בהיסטריה רבתי - קודם נגד הטייסים ועכשיו נגד הסופרים והמשוררים. האנשים האלה חיים בגיהנום אישי, ונשרפים באש המצפון שלהם. יש כאן רצון שרק שרון, מופז וחלוץ ידברו - כל חלוקה עליהם זו מיד בגידה וסכין בגב האומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully