וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: 160 אלף מתים בשנה בגלל התחממות הכדור

רויטרס

1.10.2003 / 0:01

הנתון נחשף בוועידה מיוחדת במוסקבה. מרבית הקורבנות הם ילדים ממדינות מתפתחות המתים ממלריה ותת תזונה המושפעת מהאקלים. פוטין התבדח: נבזבז פחות על פרוות

קבוצת מדענים טוענת כי 160 אלף בני אדם מתים מדי שנה ברחבי העולם כתוצאה מהתחממות כדור הארץ. ברוב המקרים מדובר במוות ממלריה או מתת תזונה, ולדברי המדענים המספר הזה עלול להכפיל את עצמו עד לשנת 2020.

המחקר שערכו המדענים מארגון הבריאות העולמי ומבית הספר של לונדון להגיינה ולרפואה טרופית, מעלה את הטענה שילדים במדינות המתפתחות הם הפגיעים ביותר לנזקי ההתחממות הגלובלית. "אנחנו מעריכים ששינויי מזג האוויר כבר גורמים לכ-160 אלף מקרי מוות בשנה", אמר פרופ' אנדרו היינס מצוות החוקרים, בוועידה העוסקת בשינויי מזג האוויר ומתקיימת במוסקבה. פרופ' היינס הוסיף כי "נטל המחלות הנגרמות בשל התחממות כדור הארץ עלול להיות מוכפל עד לשנת 2020", ואמר שהערכות אלו מתפרסמות לראשונה.

רוב מקרי המוות יתרחשו בעתיד במדינות המתפתחות באפריקה, אמריקה הלטינית ודרום מזרח אסיה, בהן תהיה פגיעה רבה יותר בשל התפשטות תת התזונה, שלשולים ומלריה, שיגיעו אחרי טמפרטורות חמות יותר, וכמו כן שטפונות ובצורות.

"מחלות אלה תוקפות בעיקר קבוצות גיל צעירות, כך שעיקר הנטל של המחלות יינשא על ידי הצעירים במדינות המתפתחות" אמר היינס. מנגד, חורפים קרים פחות באירופה ובצפון אמריקה, עלולים לגרום לעליה ממוצעת בתוחלת החיים, למרות הסכנות שבגלי חום כבדים בקייצים, כמו זה שגרם למותם של כ-15 אלף צרפתים בקיץ האחרון.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין פתח שלשום את הוועידה, בהתלוצצות על כך שהתחממות כדור הארץ יכולה לתרום למדינות כמו רוסיה, בכך שאנשים יוציאו פחות כסף על מעילי פרווה ודברים חמים אחרים. ברצינות הפעם, הודיע נשיא רוסיה כי ממשלתו עדיין שוקלת האם לאמץ סופית את פרוטוקול קיוטו הדורש צמצום מוקדי פליטת גזים פחממניים. לדבריו, ההחלטה תתקבל רק אחרי שהנושא יבדק בצורה מעמיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully