וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ הזהיר ישראלי מהעברת מידע בפרשת קרן

1.10.2003 / 0:02

ערוץ 10: איש עסקים הפועל בדרא"פ, הוזהר לבל יעביר מידע לעיתונאים בפרשה. לדבריו, נאמר לו שמסירת מידע היא "פגיעה בראש הממשלה, שהיא פגיעה במדינה"

יוני אריאל, איש עסקים ישראלי המקיים קשרים עם דרום אפריקה, טוען כי קיבל אזהרה מהשב"כ ש"לא להתעסק" בהעברת מידע בפרשת סיריל קרן. ערוץ 10 דיווח אתמול בערב כי אריאל זומן לחקירה בשב"כ, בה הובהר לו, לדבריו, כי בהעברת מידע בנוגע לפרשת סיריל קרן הוא גורם "לפגיעה בראש המדינה, שהיא פגיעה בביטחון המדינה".

אריאל, עיתונאי בעברו, נבדק במכונת אמת. במהלך הבדיקה נשאל, בין היתר, האם אכן נאמר לו כי "מסירת המידע מהווה פגיעה בראש הממשלה, שהיא פגיעה במדינה". הוא נמצא דובר אמת בבדיקה.

השב"כ מאשר כי אריאל תושאל על ידיו, אולם לטענתו, העילה לחקירה היא "קשריו עם מנגנוני המודיעין בדרום אפריקה". כמו כן, גורס השב"כ כי נושא סיריל קרן לא הועלה על ידיו בפרשה, אלא עלה ביוזמתו של אריאל. אריאל זומן לחקירה נוספת בשב"כ, אולם סירב להגיע, בשל חששו כי יתושאל שנית לגבי הפרשה. מחר צפויה היחידה לחקירות בינלאומיות במשטרה להשתלב בחקירה.

בפרשת סיריל קרן, שנחשפה לפני כחצי שנה, נבדק החשד כי כ-1.5 מיליון דולר הועברו מחשבונו של האזרח הדרום האפריקאי קרן, לחשבונם של גלעד ועומרי שרון, בניו של ראש הממשלה. על פי החשד, הועבר הכסף לצורך כיסוי הלוואה שלקח גלעד שרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully