וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: למנוע יבוא קופים לישראל

30.9.2003 / 13:41

העמותה למען מדע מוסרי דורשת להפסיק ההיתר שניתן לחוות "מזור". מאשימה: השרה לאיכות הסביבה התירה יבוא 120 קופים בניגוד לחוק

העמותה למען מדע מוסרי הגישה היום עתירה לבג"ץ, בדרישה להוציא צו ביניים המורה לחדול לאלתר ממתן היתרי יבוא ויצוא של קופים לחוות מזור.

מגיש העתירה, עו"ד גילעד רוגל, ביקש גם לקבל צו על תנאי שיורה למשיבים לנמק מדוע לא יחדלו ממתן היתרים לחוות מזור ליבואם של קופים לישראל ויצואם ממנה. העתירה מוגשת נגד השרה לאיכות הסביבה, יהודית נאות, רשות הטבע והגנים וחוות מזור בע"מ.

השרה אישרה באחרונה לבעלי חוות מזור לייבא לישראל 120 קופים אשר מקורם במאוריציוס. כמו כן אישרה השרה את המשך פעילות חוות מזור, בניגוד לעמדת קודמה בתפקיד, השר צחי הנגבי, שקבע כי היתרי הסחר שניתנו לחווה הינם שגויים ויש לבטלם.

בעתירה נטען כי היתרי הסחר מונפקים תוך הפרת האמנה הבינלאומית להסדרת הסחר בחיות בר (CITES) שישראל חתומה עליה, ובניגוד לחוק להגנת חיית הבר והתקנות שהותקנו מכוחו. על האמנה חתומות כ-144 מדינות.

הקופים מיוצאים לאירופה למטרות מחקר

חוות מזור, השוכנת ליד פתח תקווה, משמשת לגידול ולרביה של קופים מסוג "מקק ארוך זנב". על פי הדיווחים, בחווה מוחזקים כ-1,000 קופים, שחלקם נמכרים למעבדות ניסויים. הקופים מיובאים ומיועדים לייצוא לאירופה, למטרות של מחקר רפואי.

בשנת 2001 קבעה החברה המלכותית להגנה על בעלי חיים באנגליה, כי ישראל מדורגת במקום השלישי בעולם בייצוא לאנגליה של קופי מקק, האסורים לסחר כיוון שניצודו בטבע.

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר למערכת וואלה! חדשות, כי תגובת המשרד תינתן לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully