וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12-15 שנות מאסר לחברי מחתרת בת עין

30.9.2003 / 12:20

שלמה דביר, עופר גמליאל וירדן מורג הורשעו בכוונה לבצע פיגוע ליד בית ספר במזרח ירושלים. פרקליטם: מחבלים שנתפסים לפני פיגוע לא מקבלים עונש כה חמור

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר בצהריים 15 שנות מאסר על שניים מחברי מחתרת בת עין, שלמה דביר זליגר ועופר גמליאל. חבר החוליה השלישי, ירדן מורג, נידון ל-12 שנות מאסר כיוון ששיתף פעולה עם המשטרה. השלושה הניחו לפני כשנה וחצי עגלת תופת בפתח בית ספר במזרח ירושלים. לפני כשבועיים הורשעו חברי החוליה בניסיון רצח ובעבירות נשק. עונש המאסר יחושב מיום מעצרם של השלושה.

פרקליטם של מורג וזליגר, עו"ד נפתלי ורצברגר, מחה על גזר הדין ה"חמור", ומסר כי בכוונתו לערער לבית המשפט העליון. לדבריו, "מחבלים מתאבדים שנתפסים לפני ביצוע פיגוע לא מקבלים עונשים חמורים כמו זה... אני תקווה כי בבית המשפט העליון תצא האמת לאור".

לדברי הפרקליט, אין מחלוקת על כך שהעגלה לא יכלה להתפוצץ, והמחלוקת היחידה היא אם מדובר ב"כשל שלא היה בידיעת הנאשמים, או שהיה כשל יזום. במצב בו יום יום יש פיגועים ביהודים, קמו שלושה יהודים, ועשו מעשה שמפנה את תשומת הלב לכך שיש גם צד שני למטבע. כמו אדם שנושך כלב מקבל כותרות, המעשה זוכה ליחס מור בצורה מאד קיצונית. זה יום עצוב לנאשמים ולציבור מתוכו הם יצאו".

עופר גמליאל אמר בתגובה לגזר הדין: "במדינה שמאז הקמתה סחרו בילדי תימן, והיום סוחרים בדם שלנו כדי לממן פנטזיות פוליטיות של אנשים כמו פרס, משפט מעוות זה ממש כסף קטן". אשתו של זליגר אמרה בעקבות גזר הדין: "עם ישראל במצב קשה, יהודים נרצחים בבתים שלהם בלי שאף אחד מתרגש, והיחידים שרגישים למצב שמים אותם לכלא. אם היו מטפלים ככה בערבים אולי היה מצבנו יותר טוב. בסופו של דבר הם יקבלו צל"ש".

"נקמה על טרור ביהודים"

באפריל 2002 הניחו השלושה עגלה ובה מכלי גז, לבנות חבלה וחומרי נפץ נוספים בפתח בית ספר לבנות בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים. הם נתפסו כשהם נוסעים במכונית ואליה מחוברת עגלה, ובה מטען, שתי לבנות חבלה, מערכת הפעלה, חביות דלק ובלוני גז. כמו כן נמצאו ברשותם כלי נשק.

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, יפה הכט, יעקב צבן, ומשה רביד, קבעו בפסק הדין כי השלושה "החליטו לבצע פיגוע גדול שיגרום אבידות רבות לערבים תושבי ירושלים באמצעות עגלת תופת שהכינו והניחו בסביבה הומת אדם בכניסה לבית ספר לבנות ולבית החולים מקאסד במזרח ירושלים". השופטים קבעו כי השלושה רצו לפגוע בערבים כמעשה נקמה על טרור נגד יהודים, וכן תכננו להעביר מסר לפיו לכל מטבע יש שני צדדים. "אמצעי הזהירות שנקטו השלושה מנוגדים לטענה, לפיה רק רצו להעלות באש עמוד כדי ליצור אפקט תקשורתי", טענו השופטים.

"הארץ" דיווח כי שני נאשמים נוספים הקשורים על פי החשד למחתרת בת עין, עומדים לדין ועניינם טרם הוכרע. משפטיהם של יוסף בן ברוך, שנאשם אף הוא בניסיון לרצח, ומשפטו של נועם פדרמן, שמואשם בעבירות של אחזקות נשק עדיין נמשכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully