וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים נוטים לבטל את הפסיקה לפיה יש לפרק את מיקרוסופט

3.3.2000 / 20:00

לדברי אחד השופטים, הוא אינו מבין כיצד פיצול החברה יפגע במעמדה המונופוליסטי

סוכנויות הידיעות
ltpgt
צוות השופטים הדנים בערעור של מיקרוסופט אומרים שהם נוטים לשנות את הפסיקה שנתקבלה בערכאה נמוכה יותר, לפיה יש לפרק את מיקרוסופט לשתי חברות. הם יקבלו את הפסיקה רק אם ישתכנעו בכל הנתונים שגרמו לשופט תומס פנפילד ג'קסון לפסוק שענקית התוכנה עברה על חוק ההגבלים העסקיים.
lt/pgt

ltpgt
אחד השופטים אף אמר שגם אם כל ההאשמות נגד החברה יימצאו נכונות, הוא אינו מבין איך חלוקת החברה לשתיים - חברה אחת למערכות הפעלה והשנייה לאפליקציות שונות - תפתור את הבעיה. בית המשפט הטיל ספק בכך שהפירוק של מיקרוסופט ישפר את מצב התחרות בשוק מפני שמצבה של מיקרוסופט יציב מדי, ולא יקשה עליה להמשיך לשלוט בשוק גם לאחר הפירוק.
lt/pgt

ltpgt
כבר ביום הראשון למשפט, אמרו השופטים שהם מוטרדים מהפסיקה של ג'קסון לפיה מיקרוסופט קשרה בצורה לא חוקית בין דפדפן ה"אקספלורר" ובין מערכת ההפעלה "חלונות". אולם הם אמרו שייתכן כי הם ישאירו על כנה את הפסיקה שלו לפיה החברה שמרה באופן לא חוקי על מעמדה המונופוליסטי כיצרנית מערכות הפעלה למחשבים אישיים.
lt/pgt

ltpgt
בית המשפט גם שמע טיעונים בנוגע להערות, כביכול, שנאמרו על ידי השופט ג'קסון ושפורסמו בכלי התקשורת, בכללם הערות על ה"עקשנות" של מיקרוסופט וש"גייטס רואה את עצמו כנפוליון". לטענת מיקרוסופט, הערות אלו מהוות עדות לכך שדעתו של השופט היתה מוטה נגד מיקרוסופט.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully