וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום: רוצחי שייחט תכננו החטיפה מראש

30.9.2003 / 10:15

3 תושבי כפר כנא הואשמו הבוקר בחטיפת וברצח החייל. המניע: גניבת הנשק ומכירתו לרשות הפלסטינית. טארק נוג'ידאת, ששחזר הרצח, אמר לכתבים שהודאתו נלקחה תחת לחץ

שלושה תושבים מכפר כנא הואשמו היום בבית המשפט המחוזי בנצרת בחטיפתו וברציחתו של רב"ט אולג שייחט, ב-21 ביולי השנה. טארק נוג'ידאת, יוסף סבייח ושריף עיד (סעוד) נעצרו כבר בתחילת אוגוסט. מעצרם של השלושה הוארך הבוקר עד תום ההליכים.

בגלי צה"ל דווח, כי לפי האישום תכננו השלושה את החטיפה מראש, לשם גניבת הנשק ומכירתו לרשות הפלסטינית. על פי כתב האישום, השלושה נפגשו ב-19 ביולי, יומיים לפני החטיפה, במסעדה בכפר כנא, ו"קשרו קשר לחטוף חייל צה"ל לשם גניבת נשקו ומכירתו לרשות הפלסטינית".

נוג'ידאת, ששחזר את הרצח, הכחיש הבוקר את מעורבותו במעשה. בשיחה עם כתבים בבית המשפט הוא אמר כי שחזר את הרצח תחת לחץ, וכי לא מדובר בהודאה אמיתית.

כתב "הארץ", אורי אס, מוסיף:

בחקירה התעוררו קשיים רבים - והראיות העיקריות שתציג התביעה במשפט יהיו כמה ממצאים מזירת הרצח, ושחזורו על ידי טארק נוג'ידאת. שני החשודים האחרים לא הודו ברצח. ביום שלישי, 22 ביולי, מיד אחרי שמשפחת שייחט דיווחה על היעדרותו של בנה, פתחה המשטרה בחיפושים נרחבים אחרי החייל. יום לאחר מכן התמקדו החיפושים באזור כפר כנא ומשהד, בעקבות עדויות חד-משמעיות שלפיהן שייחט הגיע לצומת בית רימון וניסה לעלות שם על טרמפ לביתו שבנצרת עלית.

כעבור יומיים נמצאו כמה פריטים השייכים לשייחט, שרופים למחצה, ליד בור מים על דרך עפר, כמה קילומטרים ממזרח לכפר כנא. בין השאר נמצאו משקפיו של שייחט, אחת מנעליו, מכשיר הטלפון הסלולרי שלו וכמה פריטים צבאיים מנשק ה-M-16 שהיה ברשותו כשנחטף. פריטים אלה, שדבר מציאתם נאסר לפרסום עד כה, הביאו את המשטרה להמשיך את החיפושים באותו האזור.

יומיים מאוחר יותר נמצאה כומתתו של שייחט בשדה בין כפר כנא למשהד - לא הרחק מבית משפחתו, בקו אווירי - ולמחרת נמצאה גופתו בסמוך על ידי גשש בדואי בגמלאות, שהתנדב לסייע בחיפושים, כשהיא קבורה במטע זיתים.

זירת הרצח סיפקה לחוקרי היחידה המרכזית במרחב העמקים מידע רב יחסית, שבסיוע מידע מודיעיני הביא למעצר כמה חשודים, שחלקם שוחררו מאז. טארק נוג'ידאת ויוסף סבייח נעצרו ב-3 באוגוסט, ושוהים מאז במעצר. שריף עיד נעצר ב-4 באוגוסט, שוחרר כעבור שבוע ונעצר שוב ב-14 בספטמבר. השלושה מוכרים למשטרה מעבירות שונות.

שלושה כתבי אישום נפרדים

החשודים נחקרו על ידי המשטרה והשב"כ. נוג'ידאת הודה כי הוא וחבריו רצחו את שייחט, וב-6 באוגוסט שיחזר את המעשה. השחזור הוא העדות המרכזית שבאמצעותה מקווה הפרקליטות להרשיע את החשודים.

בשחזור טען נוג'ידאת כי ביום החטיפה נסעו השלושה לאזור חיפה, ועצרו ברמזור בצומת בית רימון. אז הבחינו בשייחט עומד מצדו השני של הכביש, והחליטו לחטוף ולרצוח אותו. בשחזור תיאר נוג'ידאת כיצד ביצעו יושבי המכונית פניית פרסה, עצרו ליד שייחט והכניסו אותו אליה בכוח, לאחר שחשד בנוסעים וסירב לעלות לטרמפ.

שניים מהחוטפים, טען נוג'ידאת, ישבו על שייחט בעת הנסיעה הקצרה מצומת בית רימון למקום בו עצרו את המכונית, כדי שלא יוכל לחשוף את החטיפה. אחרי שהורידו אותו מהמכונית, הוליכו אותו למטע זיתים במרחק של כמה מאות מטרים משם. במשטרה מעריכים כי בזמן הצעידה השליך שייחט את כומתתו מהכותפת, על פי נוהל צבאי שמטרתו להותיר עקבות למחפשים. הכומתה התגלתה יום לפני מציאת הגופה, וסייעה באיתורה.

נוג'ידאת טען כי שריף עיד הוא שרצח את שייחט במטע הזיתים ביריות מרובה ה-M-16 הצבאי של שייחט, בעוד הוא וסביח צפו בכך מהצד. אחר כך, סיפר נוג'ידאת, קברו את גופתו של שייחט במטע, שמרוחק כמה מאות מטרים מבתיהם הקיצוניים של כפר כנא ומשהד.

שלושת החשודים הואשמו היום בשלושה כתבי אישום נפרדים. בגלל הבעיות בחקירה והערפול באשר לחלקו של כל אחד מהחשודים, הואשמו כל השלושה ברצח ובחטיפה, אף שבשחזור נטען כי רק עיד רצח את שייחט ביריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully