וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומניס נפגשה עם בנק הפועלים בנוגע לתוכנית ההתייעלות בחברה

שירלי יום-טוב

29.9.2003 / 20:06

לומניס ציינה בעבר כי תציג עד סוף דצמבר את תוכנית ההתייעלות עבור החברה, הצפויה לכלול פיטורים בהיקף נרחב. לומניס: נתייחס לתוכנית באופן מסודר לאחר אישורה

חודש ספטמבר הולך ומסתיים ובחברת לומניס נערכים בימים אלה להצגתה של תוכנית ההתייעלות לחברה. בהתאם לדברים שציינה החברה בעבר בהם היא מסרה כי תציג תוכנית התייעלות עד סוף החודש, נפגשו בימים האחרונים בכירים מלומניס עם גורמים בהנהלת בנק הפועלים ממנו לוותה החברה עד כה כ-209 מיליון דולר, והציגו את התוכנית. יחד עם זאת התוכנית עדיין לא אושרה על ידי הבנק ולומניס נמנעת בשעה זו מהצגתה לציבור. התוכנית כוללת קיצוץ נרחב במספר עובדיה של החברה המסתכם בכ-1,150, מתוכם כ-320 בישראל.

לומניס מפתחת מכשירים מבוססי לייזר ליישומים אסתטיים ורפואיים. סמנכ"ל הכספים של החברה, קווין מוראנו, ציין לפני כחודש כי "כבר בשיחת הוועידה בסיום הרבעון השני אמרנו שאבנר רז, המנכ"ל הנכנס, יציג את התוכנית בסוף ספטמבר". מוראנו הוסיף אז כי החברה מקווה להציג תוכנית עסקית חדשה, להודיע על קיצוץ כוח האדם ועל סיום המו"מ עם בנק הפועלים.

לומניס שואפת להיות חברה רווחית. בשיחת הוועידה הראשונה שלו כמנכ"ל לומניס עם פרסום התוצאות לרבעון השני, אמר אבנר רז כי "אפשר להרוויח כסף על מחזור של 68 מיליון דולר ואפשר להפסיד כסף על מכירות בגובה של מיליארד דולר". רז רמז לכך שלומניס רוצה להציג שורה תחתונה חיובית גם ברמת מכירות נמוכה יחסית של 68 מיליון דולר, אותה השיגה ברבעון השני. בשיחה ציין רז כי החברה צפויה לפטר בשלב ראשון 75 עובדים, כך שמהלך ההתייעלות המקיף עליו עומדת החברה להודיע יכלול בוודאי מספר גדול יותר של מפוטרים. רז הודה בשיחת הוועידה כי מצא חוסר יעילות רבה בחברה.

בנק הפועלים מלווה כעת את המהלכים המתבצעים בלומניס, זאת לאחר שבמסמך הרבעוני המורחב של לומניס לרבעון השלישי, החברה ציינה כי היא לא תוכל לעמוד במהלך 2003 בתנאי האשראי שקבע הבנק ובתנאי הסף (Covenants) להם היא נדרשת. בנק הפועלים כבר שינה אותם מספר פעמים בשנתיים האחרונות, כאשר השינוי האחרון היה ביוני.

לומניס דיווחה ברבעון השני על הפסד גבוה של 33.3 מיליון דולר או 89 סנט למניה. תחזית בית ההשקעות UBS צופה הפסד נקי של 45 סנט למניה ברבעון השלישי, כ-17 מיליון דולר.

בתגובה שמסרה דוברת לומניס נאמר כי רק לאחר אישור התוכנית תוכל החברה להתייחס באופן מסודר לפרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully