וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: נחשפה כנופיה ישראלית שניהלה מעבדה לייצור המוני של אקסטזי

3.3.2000 / 20:00

במעבדה, שהוקמה בחווה בצפון הולנד, נתפסו כ-35 אלף טבליות; בראש הכנופיה עמד, על פי החשד, תושב חדרה בן 32; בעלי חוב שלא שילמו עבור הסמים הוכו באכזריות

מאת אסף לוי

מעבדה ליצור המוני של כדורי אקסטזי שנוהלה בידי כנופיה ישראלית, נחשפה בהולנד. חוקרי היחידה המרכזית בתל אביב, הימ"ר, בשיתוף עם משטרת הולנד, חשפו את הכנופיה הישראלית, שעל פי החשד הקימה את המעבדה בחווה חקלאית הסמוכה לעיר כרונינגן, בצפון הולנד.

בסוף השבוע האחרון החליטה משטרת הולנד לפשוט על המעבדה ועל מוקדי הפעילות של הכנופיה. במעבדה נמצאו כימיקלים רבים, ו-35 אלף כדורי אקסטזי מוכנים לשיווק. על פי חוות דעת מקצועית של משטרת הולנד, עמד כושר הייצור של המעבדה על כ-120 אלף כדורים בשעה. פעילות המעבדה מומנה בידי קבוצת העבריינים הישראלים.

במהלך הפשיטה עצרה משטרת הולנד אזרח ישראלי תושב חדרה, בן 32, המנהל מסעדה בהולנד, בחשד כי עמד בראש הכנופיה. מלבדו נעצרו חמישה בני אדם נוספים - שני הולנדים, שני טורקים ואזרח בריטי אחד.

בישראל עצרו שוטרי הימ"ר, בפיקודו של ניצב משנה מנחם פרנק, ארבעה חשודים. בין החשודים שנעצרו בישראל, גם עודד דימנשטיין, תושב משמר השבעה בן 30, שמעצרו כבר הוארך בחמישה ימים. הערב תבקש המשטרה את הערכת מעצרם של תושב אור יהודה בן 44, תושב בת ים בן 44 ותושב בית דגן בן 30, האחרון נעצר בספריה שם הוא מרצה עבודות שירות שנגזרו עליו. ברשות העצורים נמצאו שני אקדחים.

במסגרת החקירה התברר כי הכנופיה השתמשה באלימות כדי לגבות את חובותיה. אחד מקורבנות הכנופיה היה איש עסקים בן 21, תושב ראשון לציון. האיש לא עמד בתשלום של כ-150 אלף שקל אותו התחייב לשלם לחברי הכנופיה. לפני כשלושה שבועות, בשעה שנס במכוניתו לדרום הארץ, נחסמה דרכו בידי מספר מכוניות. הוא נחטף לחווה במרכז הארץ, שם הוכה נמרצות באלות ונשברו שיניו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully