וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר סמיקונדקטור רוכשת מניקון "סטפרים" בהיקף של 150 מיליון דולר

3.3.2000 / 20:00

המכונות יסופקו לחברה החל מיולי השנה; הסטפר הינו מצלמה שמסייעת בשלבי ייצור השבבים

אילן מוסנאים
ltpgt
יצרנית השבבים הישראלית טאואר סמיקונדקטור , שבשליטת החברה לישראל , חתמה על הסכם לרכישת מערכות המשמשות לייצור שבבים אופטיים בהיקף של כ-150 מיליון דולר מחברת ניקון היפאנית.
lt/pgt

ltpgt
טאואר בחרה במערכות ה-DUV scanner וה-I-line steppers של ניקון למפעל FAB 2 שהיא מקימה במגדל העמק. הקמת המפעל אמורה להסתיים ברבעון השלישי של 2002, והמערכות החדשות יתחילו להגיע לטאואר ביולי 2001.
lt/pgt

ltpgt
לדברי מנכ"ל החברה, רפי לוין, הרכישה הנוכחית היא חלק מהשקעות ורכישות בהיקף של כמיליארד דולר שטאואר תבצע בשנים הקרובות. לדבריו, ל"סטפרים" (מצלמות מיוחדות) שהחברה רכשה תפקיד משמעותי בתהליך הייצור של השבבים המשולבים. לוין הסביר כי השבב נבנה במספר שכבות כאשר כל שכבה מצופה בחומר. אח"כ, בסיוע המצלמות, מנוכה חלק מהציפוי במקומות שהתהליך נדרש ונבנית שכבה נוספת.
lt/pgt

ltpgt
לדברי לוין, החברה, שכבר עובדת במפעלה הישן - FAB 1 - במשך כעשור עם מכונות מתוצרתה של ניקון, החליטה לבחור גם הפעם במכונות של החברה היפאנית שהינה המובילה בעולם בתחום זה, מפני שהן מספקות לה את הערך המוסף הגבוה ביותר.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, גייסה טאואר סמיקונדקטור, הנסחרת לפי שווי של כ-225 מיליון דולר בתל אביב ובנאסד"ק, 1.1 מיליארד דולר לצורך הקמת המפעל החדש במגדל העמק.
lt/pgt

ltpgt
החברה גייסה 300 מיליון דולר מהחברות הזרות קוויק לוג'יק, סאנדיסק, מקרוניקס ואליינס, שהשקיעו בה 75 מיליון דולר כל אחת. בנוסף, זכה המפעל למענק מדינה בהיקף של 250 מיליון דולר, ולקו אשראי בנקאי, מהבנקים לאומי והפועלים, של 550 מיליון דולר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully